ورود دادستان بجنورد به پرونده مرگ یک کوهنورد

دادستان بجنورد با اشاره به فوت یک کوهنورد در ارتفاعات گفت: ابعاد پرونده به ویژه احتمال قصور یا ترک فعل مدیران بررسی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان شمالی و به نقل از روابط عمومی دادگستری، سید جواد ایلالی اظهار کرد: پس از وصول گزارش اولیه مفقودی یک کوهنورد و ورود تیم‌های امداد و نجات جمعیت هلال احمر، ابعاد مختلف موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی افزود: با اعلام خبر مرگ این فرد، بلافاصله بازپرس کشیک در صحنه حضور یافت و دستورهای قضائی لازم صادر و جسد متوفی جهت تشخیص علت تامه فوت به پزشکی قانونی ارسال که هنوز پاسخ قطعی واصل نشده است.

دادستان بجنورد خاطرنشان کرد: سوالات و ابهامات مختلف و متعدد در این ماجرا مطرح است که طبعاً با همه این موارد بر اساس مستندات رسیدگی خواهد شد.

وی تصریح کرد: موضوع مجوز اعزام تیم کوهنوردی به ارتفاعات و میزان نقش هر یک از عوامل احتمالی در این حادثه در دست بررسی و در شرف رسیدگی قرار دارد و چنانچه مدیران دستگاه‌های مسئول از جمله اداره کل ورزش و جوانان و یا هیأت‌های کوهنوردی در این خصوص مرتکب جرم، ترک فعل، قصور یا تقصیر شده باشند مراتب با دقت و سرعت مورد بررسی و رسیدگی قانونی قرار خواهد گرفت.

ایلالی تاکید کرد: موضوع وقوع جرایم احتمالی و یا غیرعمدی بودن ماجرا ی یا سهوی بودن مورد ملاحظه قرار دارد و بررسی دقیق زوایای پیدا و پنهان ماجرا، اظهار نظر پزشکی قانونی و دلالت شواهد و قرائن موجود تا چند روز آتی به رفع ابهامات و کشف حقیقت کمک خواهد کرد.

کد خبر 776056

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.