تعداد ایستگاه‌های دوچرخه اشتراکی در مشهد  ۲ برابر می‌شود

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر مشهد گفت: در راستای برنامه توسعه‌‎ای ناوگان انسان‌محور بنا داریم تعداد ایستگاه‌های دوچرخه را تا پایان سال‌جاری به ۳۵۰ ایستگاه و با رفع موانع، تعداد دوچرخه‌ها را به بالغ بر ۱۷۰۰ دستگاه برسانیم.

مجید نژادحسین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خراسان رضوی با اشاره به فعالیت دوچرخه‌های اشتراکی «بایدو»، اظهار کرد: در حال حاضر بیش از چهار سال از خدمات‌رسانی این دوچرخه‌ها در حوزه حمل‌ونقل در شهر مشهد می‌گذرد و درحال حاضر «بایدو» به عنوان تنها برند فعال در زمینه مُد جدید حمل‌ونقل پاک در کشور فعال است.

وی با بیان اینکه شهر مشهد به عنوان تنها دبیرخانه شهرهای دوستدار دوچرخه از سوی وزارت کشور در خردادسال گذشته معرفی شده است، گفت: این اتفاق، خود نماد توجه مدیریت شهری به این مقوله مهم است.

رئیس کمیسیون حمل‌ونقل و عمران شورای شهر مشهد از اهتمام جدی شورای ششم نسبت به توسعه زیرساخت‌های دوچرخه‌های اشتراکی سخن گفت و افزود: در این دوره، تعداد دوچرخه‌های اشتراکی پنج برابر شده است و در حال حاضر، ۹۳۱ دستگاه دوچرخه در ۱۶۹ ایستگاه فعال و به شهروندان خدمات‌رسانی می‌کند.

نژادحسین تصریح کرد: به منظور تردد ایمن دوچرخه‌سواران در سطح شهر، ۲۲۰ کیلومتر مسیر دوچرخه هم در سطح شهر احداث شده است که در اختیار عموم شهروندان قرار دارد.

وی گفت: در راستای برنامه توسعه‌‎ای ناوگان انسان‌محور بنا داریم تعداد ایستگاه‌های دوچرخه را تا پایان سال به ۳۵۰ ایستگاه و با رفع موانع، تعداد دوچرخه‌ها را به بالغ بر ۱۷۰۰ دستگاه برسانیم.

کد خبر 776007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بهاره IR ۱۴:۵۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
    0 0
    که البته فقط برای ۵۰درصد جامعه در نظر گرفته شده و بانوان قادر به استفاده نیستند . عدالت ؟