منطقه ۶ در جایگاه دوم مدیریت مصرف برق بین مناطق شهرداری اصفهان قرار گرفت

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان گفت: این منطقه در جایگاه دوم مدیریت بهینه مصرف برق بین مناطق شهرداری اصفهان قرار گرفته است که مهمترین علت‌های آن نصب پنل‌های خورشیدی، استفاده از دیزل ژنراتور، تجهیزات روشنایی کم مصرف و مدیریت مصرف انرژی در ساعات پیک بار بوده است.

علی باقری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: بهینه‌سازی مصرف برق یک موضوع بسیار مهم در عصر حاضر است که برای کاهش مصرف انرژی و حفظ منابع طبیعی اهمیت دارد؛ با پیشرفت فناوری و افزایش استفاده از انرژی برق در سراسر جهان، بهینه‌سازی مصرف برق به عنوان یک مسئله مهم در جامعه مدنی به توجه بیشتری نیاز دارد.

وی با بیان اینکه کاهش مصرف برق باعث کاهش آلاینده‌های محیطی، انتشار گازهای گلخانه‌ای و تقلیل مصرف منابع طبیعی خواهد شد و از طرف دیگر، استفاده بهینه از انرژی برق از طریق منابع تجدید پذیر می‌تواند انرژی پاک و سبز را ترویج کند، افزود: با کاهش مصرف، بهبود کیفیت زندگی افراد، بهره‌وری بیشتر و کاهش استرس اجتماعی ممکن است، همچنین با دسترسی به انرژی پایدار و قابل اعتماد، تأمین نیازهای انرژی شهری را ممکن می‌سازد و به حفظ تعادل اجتماعی کمک می‌کند.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان تاکید کرد: این منطقه از لحاظ حجم تأسیسات و سیستم‌های روشنایی و نورپردازی رتبه نخست را دارد، از این‌رو با توجه به مصرف زیاد انرژی در این منطقه اقدامات بسیاری در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی طی چند سال اخیر در این منطقه انجام شده است.

باقری با اشاره به اقداماتی که موجب شد این منطقه در جایگاه دوم مدیریت بهینه مصرف برق بین مناطق شهرداری اصفهان قرار گیرد، گفت: این اقدامات شامل نصب پنل‌های خورشیدی، استفاده از دیزل ژنراتور، استفاده از تجهیزات روشنایی کم‌مصرف و مدیریت مصرف انرژی در ساعات پیک بار می‌شود؛ به‌طور مثال از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۰:۰۰ نسبت به خاموش کردن آب‌نماهای سطح منطقه، کاهش روشنایی ساختمان‌ها و استفاده از دیزل ژنراتور در ساختمان شهرداری اقدام می‌کنیم.

وی ادامه داد: بزرگترین نیروگاه پنل‌های خورشیدی به میزان ۱۰۰ کیلووات در پروژه مرکز همایش‌ها وجود دارد، همچنین این نهضت ادامه داشته و در حال حاضر پنل خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی در پایانه صفه نصب شده است که در مرحله بهره بردار قرار دارد.

مدیر منطقه ۶ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: پنل‌های خورشیدی در فرهنگسرای خانه ریاضیات و خانه نجوم نصب شده و به شبکه اداره برق متصل است، همچنین این موضوع اهمیت زیادی در راستای صرفه‌جویی در مصرف برق دارد.

باقری با اشاره به تجهیزات مدیریت انرژی در تابلو برق‌های سطح منطقه گفت: در این تابلوها از خازن‌گذاری استفاده کرده‌ایم، همچنین مدیریت زمان فعالیت پمپ و موتورآلات آبیاری در زمان پیک بار و گرمای شدید از دیگر اقدامات این منطقه در راستای صرفه‌جویی در مصرف انرژی است.

کد خبر 775975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مجید IR ۱۶:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۱
    0 1
    درود بر آقای باقری و مسیولان دوراندیش و پرتلاش.. همشهری های فهیم اصفهانی مایل هستند از پنل های خورشیدی برای تولید برق با شرکت برق منطقه همکاری داشته باشند ولی نمیتوانند هزینه را نقدان پرداخت نمایند به مردم کمک و همیاری کنید تا هوایی سالم و شهری دور از آلودگی داشته باشیم بدرود.‌ باتشکر