خارج شدن بیش از ۳۴ تن مواد غذایی از چرخه‌ مصرف در خوزستان

مدیر سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان گفت: ۳۴ تن مواد غذایی غیرقابل مصرف انسانی در جنوب غرب خوزستان از ابتدای سال تاکنون کشف و ضبط و پس از انجام مراحل اداری و اخذ مجوزهای قانونی از دسترس مصرف خارج شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خوزستان، جعفر ربیحاوی صبح امروز _دوشنبه هشتم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به خرید دستگاه‌های پرتابل کنترل و پایش مواد غذایی و تشدید بازرسی‌ها و نمونه‌برداری‌ها از انواع مواد غذایی عرضه‌شده در سطح واحدهای صنفی شهرستان‌های تابعه از ابتدای سال جاری تاکنون، ۳۴ هزار و ۹۹۸ کیلوگرم انواع مواد غذایی و آرایشی غیرقابل مصرف کشف شد.

وی افزود: تعداد بازرسی‌های انجام‌شده در این بازه زمانی از مراکز تهیه و توزیع و فروش مواد غذایی توسط کارشناسان بهداشت محیط بیش از ۲۷ هزار مورد است.

مدیر سلامت محیط معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی آبادان ادامه داد: بیش از ۱۰ هزار سنجش با تجهیزات پرتابل مواد غذایی اجرایی شد، همچنین ۵۰۱ اخطار، ۱۳۰ مورد معرفی به مراجع قضائی و پلمب ۳۷ واحد متخلف صورت گرفته است.

ربیحاوی تصریح کرد: همشهریان می‌توانند گزارش تخلف‌های بهداشتی در مناطق شهری و روستایی را از طریق سامانه تلفنی ۱۹۰ برای بررسی و پیگیری اعلام کنند که پس از دریافت شکایات، کارشناسان بهداشت محیط در کوتاه‌ترین زمان ممکن (حداکثر ۷۲ ساعت) به محل اعزام می‎‌شوند.

کد خبر 775961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.