پرتعدادترین عملیات آتش‌نشانی در تابستان مربوط به علف‌های هرز است

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: در ایام تابستان پرتعدادترین عملیات آتش‌نشانی مربوط به علف‌های هرز است، چرا که گرمای فصلی و کمبود آب و رطوبت موجب خشک شدن علف‌های هرز در سطح باغ‌ها و مزارع می‌شود.

مجید امیرفضلی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: در حال حاضر آتش‌نشانی زنجان با هشت ایستگاه مشغول خدمت‌رسانی به شهروندان زنجانی است.

وی با اشاره به اینکه مدت زمان رسیدن نیروهای آتش‌نشانی به محل عملیات در حدود پنج دقیقه است، اضافه کرد: خوشبختانه طی چند سال اخیر آتش‌نشانی زنجان به لحاظ نیروی انسانی و همچنین تجهیزات رشد خوبی داشته است.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان گفت: در آزمون اخیر شهرداری‌ها امورات مربوط به جذب ۱۲ آتش‌نشان صورت گرفته است و پس از برگزاری آزمون عملی جذب خواهند شد.

امیرفضلی با اشاره به اینکه در ایام تابستان پرتعدادترین عملیات آتش‌نشانی مربوط به علف‌های هرز است، افزود: گرمای فصلی و کمبود آب و رطوبت موجب خشک شدن علف‌های هرز در سطح باغ‌ها و مزارع می‌شود.

وی با بیان اینکه عوامل انسانی و طبیعی در آتش‌سوزی‌ها دخیل است، اضافه کرد: متأسفانه در برخی مواقع افراد پس از روشن کردن آتش در طبیعت، آن را خاموش نمی‌کنند که با وزش باد گسترش پیدا می‌کند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری زنجان افزود: پرتاب ته سیگار در مراتع و علفزارها، ایجاد شعله، از بین بردن علف هرز به روش سوزاندن، آتش زدن ته مانده محصولات کشاورزی و رها کردن بطری‌های شیشه‌ای و قوطی‌های فلزی براق در طبیعت، از مهمترین عواملی است که به گسترش آتش در محیط زیست دامن می‌زند.

وی ادامه داد: آتش‌نشانی زنجان در مراسم عزاداری که یکی از سنگین‌ترین کارها برای تأمین ایمنی شهر بوده، نیز موفق عمل کرده است و خوشبختانه در سال‌های اخیر هیچ مورد مشکل‌داری پیش نیامده است.

کد خبر 775877

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.