۲۴۰ هزار تن چغندر قند در سرپل ذهاب کرمانشاه برداشت شد

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب گفت: در سال جاری ۲۴۰ هزار تن محصول چغندرقند از سطح مزارع این شهرستان برداشت شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمانشاه، ایرج بهرامی امروز _یکشنبه هفتم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این میزان محصول از سطح سه هزار و ۶۰۰ هکتار مزارع زیرکشت چغندر سرپل ذهاب برداشت و روانه پنج کارخانه قند بیستون، اسلام‌آباد غرب، شهرکرد، اصفهان و قزوین شد.

وی اظهار کرد: تمام مراحل تولید محصول چغندر از کاشت تا برداشت به صورت مکانیزه و به روش خرید تضمینی توسط کارخانه‌های قند انجام شده که در این رابطه نمایندگان پنج کارخانه بیستون، شهرکرد، اصفهان، قزوین و اسلام‌آباد غرب از ابتدای عملیات برداشت تاکنون با هماهنگی سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در منطقه مستقر شده و محصول کشاورزان را طبق قرارداد منعقده خریداری کردند.

مدیر جهاد کشاورزی سرپل ذهاب با بیان اینکه کشت چغندر در سرپل ذهاب از مهر تا آبان پارسال انجام و برداشت محصول اواخر اردیبهشت امسال شروع شد، گفت: در مجموع بیش از ۶۰۰ نفر مستقیماً کار کاشت، داشت و برداشت را انجام می‌دهند و سهم این شهرستان از مجموع ۳۰ هزار هکتار زمین زیر کشت محصول چغندر پاییزه کشور سه هزار و ۶۰۰ هکتار معادل ۱۲ درصد است.

وی گفت: با وجود اینکه تأمین کامیون، ست برداشت، تأمین سوخت و ایجاد هماهنگی لازم برای انجام فرآیند برداشت و حمل و تحویل به کارخانه امری دشوار بود، اما در سرپل ذهاب این کار با کمترین مشکل انجام شد.

بهرامی ادامه داد: طی چند روز آینده نیز باقیمانده محصول چغندرقند کشاورزان سرپل ذهاب برداشت و روانه کارخانه‌های قند خواهد شد.

کد خبر 775850

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.