۵۷ هزار ماموریت از سوی اورژانس مازندران از ابتدای سال جاری انجام شد

رئیس اورژانس مازندران گفت: طی چهار ماهه اول سال‌جاری ۵۷ هزار مورد ماموریت از سوی اورژانس استان انجام شد.

یحیی صالحی طبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به اینکه اورژانس استان طی چهار ماهه سال‌جاری ۵۷ هزار مورد مأموریت انجام شد، اظهار کرد: با توجه به در پیش قرار گرفتن فصل گرما تمایل مردم از اردیبهشت به دریا بیشتر می‌شود و آخر هفته همسایه‌های شرقی و غربی به این استان می‌آیند.

وی افزود: با اوج گرما و افزایش دما این مسافرت‌ها به مازندران بیشتر می‌شود و این مأموریت‌های اورژانس را افزایش می‌دهد و نجات غرقی‌ها نسبت به سال گذشته بیشتر شده است.

رئیس اورژانس مازندران با بیان اینکه با توجه به در پیش‌رو قرار گرفتن اربعین از سوی اورژانس مازندران تمهیدات لازم در نظر گرفته شد، گفت: آمادگی لازم با برپایی ۲۶ موکب رسمی در نقاط نجف، کربلا، مرز مهران و خسروی از سوی اورژانس کشور در همایش بزرگ جهانی پیاده‌روی اربعین فراهم می‌شود.

صالحی طبری با اعلام بر اینکه اربعین امسال ۵۰ نیروی پزشک، پیرا پزشک، داروساز و ماما از سوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران به موکب‌ها اعزام می‌شوند، عنوان کرد: اربعین سال‌جاری پیش‌بینی اعزام پنج میلیون زائر را داریم که برای خدمات‌رسانی به این زائران هشت دستگاه آمبولانس، یک دستگاه اتوبوس آمبولانس و ۳۰ نیروی اورژانس از این استان اعزام می‌شوند.

وی مطرح کرد: اورژانس مازندران در سال گذشته ۲۲۷ مأموریت در مرز انجام داده که ۷۰ مورد تصادفی با ۲۰ مورد فوتی به ثبت رسیده بود.

این مسئول با تاکید بر اینکه با توجه به قرار گرفتن اوج گرما در زمان اربعین توصیه می‌شود آن‌هایی که ناراحتی قلبی، بیماری زمینه‌ای و خاص دارند به این مراسم راهپیمایی نروند، اظهار داشت: اما در صورت رفتن حتماً به رعایت نکات ایمنی بدن بپردازند و لباس نخی و گشاد، کلاه لبه‌دار، عینک آفتابی و کرم ضد آفتاب همراه خود داشته باشند.

طبری صالحی با بیان اینکه زائرانی که با خودروهای شخصی به این سفر می‌روند در زمان برگشت حتماً به نکات ایمنی مبنی بر هر دو ساعت رانندگی ده دقیقه استراحت، سرعت کمتر و احساس خواب‌آلودگی توقف کامل را توجه داشته باشند، خاطرنشان کرد: زائران توجه داشته باشند که در مسیر برگشت بعد از اربعین موکب‌ها همچنان برپا است و خدمات کامل پذیرایی و امکانات رفاهی فراهم است.

کد خبر 775834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.