ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون داوطلبانه و روحیه ایثارگری در جامعه

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران با اشاره به پنجاهمین سالگرد تاسیس سازمان انتقال خون ایران بر ضرورت ترویج فرهنگ اهدای خون داوطلبانه و تقویت روحیه ایثارگری در جامعه تاکید کرد.

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به ۹ مرداد روز ملی اهدای خون اظهار کرد: پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون ایران برگزار خواهد شد.

وی افزود: در نظام سلامت کشور سازمان انتقال خون ایران افتخار نیم قرن فعالیت حیاتی و نجات بخش را به پشتوانه حضور و همراهی مستمر اهداکنندگان داشته است.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: تأمین خون و فرآورده‌های مورد نیاز در دوران هشت سال دفاع مقدس یکی از نمونه‌های بارز فعالیت سازمان است، همچنین نقش مؤثر اهداکنندگان و حس نوع دوستی که سبب شد، طی هشت سال جنگ تحمیلی افراد به صورت داوطلبانه در مراکز حضور داشته باشند و خون اهدا کنند.

میرزایی ادامه داد: وظیفه سازمان، تجلیل از اهداکنندگانی است که همیشه در کنار سازمان حضور داشتند و اگر موفقیتی در سازمان داشتیم مدیون حضور اهداکنندگان هستیم، شعار پنجاهمین سالگرد که به تمام استان‌ها نیز اطلاع‌رسانی شده نیم قرن اهدای خون، اهدای زندگی است و شعار دیگر نیم قرن اهدای خون در رگ‌های ایران در نظر گرفته شده است.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری آئین پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون ایران گرامیداشت ارائه تصاویری از دستاوردها و موفقیت‌های سازمان در طول پنجاه سال است، تصریح کرد: تقدیر از اهداکنندگان و ترویج و نهادینه کردن فرهنگ اهدای خون داوطلبانه در سطح جامعه و تقویت روحیه ایثارگری و کمک به هم‌نوع، حس نوع‌دوستی و خدمات داوطلبانه در راستای مسئولیت‌های اجتماعی و فردی است.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: تشویق آحاد جامعه به ویژه جوانان و بانوان برای مشارکت در امر اهدای خون و کمک به تأمین سلامت جامعه و تقویت روحیه همدلی و همراهی از اهداف دیگر آئین گرامیداشت پنجاهمین سالگرد تأسیس سازمان انتقال خون ایران است.

کد خبر 775766

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.