تعیین فرصت ۱۰ روزه برای بارگیری موکب‌های اربعین در قزوین

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان قزوین گفت: مواکب اربعین در استان قزوین باید از دهم تا بیستم مرداد طی ۱۰ روز آماده بارگیری و خروج از کشور شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قزوین، مهدی طاهرخانی ظهر امروز_ یکشنبه هفتم تیر_ در همایش مدیران اجرایی مواکب استان قزوین اظهار کرد: انتقال تجهیزات و لوازم قبل از اربعین و بیمه کردن افراد از کارهایی است که باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه عملیات بارگیری موکب‌های اربعین در کل کشور از پنجم مرداد آغاز شده و تاریخ بارگیری استان‌ها متفاوت است، افزود: مواکب اربعین در استان قزوین باید از ۱۰ تا ۲۰ مرداد طی ۱۰ روز آماده بارگیری و خروج از کشور شوند.

رئیس ستاد بازسازی و توسعه عتبات عالیات استان قزوین با اشاره به احتمال بسته شدن مرزها در زمان بارگیری و خروج موکب‌ها، خاطرنشان کرد: اگر در آن تاریخ مرز بسته شد، باید از مرز دیگر ملزومات خود را خارج کنید و توجه به نحوه حمل‌ونقل کالاهای مجاز از دیگر نکاتی است که باید به آن توجه شود تا از خروج آنها جلوگیری نشود.

طاهرخانی نسبت به ممنوعیت خروج هر گونه کالای ممنوعه و قاچاق هشدار داد و تاکید کرد: مدیران و مسئولان مواکب حسینی مراقب باشند که در بین تجهیزات و لوازمی که برای برپایی موکب‌های خود راهی کشور عراق می‌کنند، تجهیزات قاچاقی وجود نداشته باشد.

وی از ضرورت بیمه کردن اموال، خادمان و نیروهای انسانی مواکب در برابر حوادث مانند آتش‌سوزی و فوت خبر داد و گفت: موکب‌داران مسئولیت حقوقی دارند و باید بیمه افراد و ملزومات را جدی بگیرند و با حداقل واریزی موکب‌ها باید ملزم به رعایت بیمه یادشده بشوند.

اعزام ۶۰ روحانی برای همراهی موکب‌های قزوین

حجت‌الاسلام عباس افشار، مسئول کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین نیز در این همایش با بیان اینکه شعار امسال اربعین «کربلا طریق‌الأقصی» تعیین شده است، اضافه کرد: در کمیته فرهنگی و آموزشی تلاش می‌کنیم این تجمع میلیونی یک دستاورد فرهنگی داشته باشد و باید یک نفر از موکب را مسئول فرهنگی معرفی کنیم.

وی تصریح کرد: سال‌های قبل بخشی از موکب داران افراد روحانی که معرفی شدند، اعزام نشدند و حدود ۱۵۰۰ مبلغ مذهبی در کشور اعزام خواهند شد که امسال با همکاری اوقاف حدود ۶۰ نفر را از استان اعزام می‌کنیم. امسال قرار است یک نفر مسئول فرهنگی در هر موکب معرفی شوند و در ارزشیابی مواکب این موضوع لحاظ می‌شود.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی ستاد اربعین استان قزوین با ذکر اینکه روحانیون می‌توانند به عنوان هیئت‌امنا معرفی شوند، گفت: ما هم کمک فرهنگی می‌کنیم و در وهله اول کلاس توجیهی برای همه افراد داریم.

افشار افزود: مسابقات فرهنگی و عکاسی با گوشی تلفن همراه با همکاری ستاد مردمی و مسابقه کتابخوانی با همکاری ستاد نماز و برگزاری نماز جماعت از برنامه‌های پیش‌بینی‌شده است‌. هر موکبی که آماده همکاری در حوزه کودک است، از حمایت‌های کمیته فرهنگی برخوردار شده و اقلام فرهنگی در اختیار آن‌ها قرار می‌گیرد.

کد خبر 775751

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.