تداوم گرما در خراسان رضوی و مشهد

کارشناس هواشناسی خراسان‌رضوی گفت: طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تا حدی از گرمای هوا کاسته شده و چهارشنبه و پنجشنبه مجددا هوای بسیاری از نقاط گرم خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل روابط عمومی هواشناسی استان، محمد غیوری درخصوص آخرین وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها، طی روزهای دوشنبه و سه‌شنبه تا حدی از گرمای هوا کاسته شده و چهارشنبه و پنجشنبه مجدداً هوای بسیاری از نقاط گرم خواهد شد.

وی افزود: شایان ذکر است که طی سه روز آینده شاهد وزش باد در سطح استان بوده که در پارای از نقاط به ویژه نواحی بادخیز وزش باد گاهی شدید با احتمال بروز خسارت به همراه گرد و خاک، کاهش کیفیت هوا و کاهش میدان دید خواهد بود که این وضعیت در جنوب شرق استان (حوالی شهرستان‌های خواف و تایباد) شدیترین حالت را خواهد داشت.

طی این مدت انتقال ذرات گرد و غبار به نواحی مرکزی از جمله مشهد مقدس پیش‌بینی می‌شود. امروز و فردا احتمال رگبارهای پراکنده در ارتفاعات شمال غرب دور از انتظار نیست که در این خصوص هشدار زرد و نارنجی مورخ ششم مرداد صادر شده است.

کارشناس هواشناسی خراسان‌رضوی در ادامه، گفت: طی ٢۴ ساعت گذشته، نوسانات دمایی مشهد بین ۲۵ و ۴۰ درجه بوده است و امروز، دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات به ۳۹ درجه و در سردترین ساعات به ۲۵ درجه خواهد رسید. همچنین طی شبانه‌روز گذشته، فریمان با دمای ۱۸ درجه و سبزوار با دمای ۴۵ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

کد خبر 775748

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.