بی‌اعتمادی اروپایی‌ها به استفاده از آب لوله‌کشی

ایتالیا، آلمان، پرتغال، مجارستان و اسپانیا کشورهای اروپایی با بیشترین آب بطری‌شده در سراسر اروپا هستند.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، تخمین زده می‌شود که به‌طور تقریبی نیمی از تمام نوشیدنی‌های غیرالکلی مصرف‌شده در اتحادیه اروپا، آب بسته‌بندی‌شده است. در این میان هر ایتالیایی به‌طور متوسط سالانه ۲۰۸ لیتر آب بطری مصرف می‌کند. مردم این کشور بی‌میلی آشکاری به نوشیدن آب لوله‌کشی نشان می‌دهند و طبق آمار تنها ۲۹.۳ درصد آن‌ها از آب لوله استفاده می‌کنند.

بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب بطری‌شده در اروپا

ایتالیا بزرگ‌ترین مصرف‌کننده آب بطری‌شده در اروپا و دومین مصرف‌کننده بزرگ در سراسر جهان پس از مکزیک است که آب لوله‌کشی آن برای آشامیدن بی‌خطر نیست.

ایتالیایی‌ها در حالی آب‌های بطری‌شده را ترجیح می‌دهند که آب لوله‌کشی کشورشان نه‌تنها برای نوشیدن به‌طور کامل بی‌خطر است، بلکه از نظر کیفیت کلی پس از اتریش، سوئد، ایرلند و مجارستان، پنجمین رتبه در لیست بهترین کیفیت آب را در اروپا دارد.

طبق تحقیقات ۲۹ درصد از ۴۳.۳ درصد ایتالیایی که تنها آب بطری می‌نوشند دلیل خود را دوست نداشتن طعم آب لوله‌کشی اعلام کرده‌اند. چهار نفر از هر ۱۰ نفر نیز به آب لوله‌کشی «اعتماد» ندارند و سه نفر از هر ۱۰ نفر از افراد مورد بررسی، آب بطری را ایمن‌تر می‌دانند.

بی‌میلی اروپایی‌ها به استفاده از آب لوله‌کشی

کشورهای اروپایی با بیشترین مصرف آب بسته‌بندی

بازار جهانی آب بطری‌شده به سرعت در حال رشد است و تخمین زده می‌شود که ۵۵۰ میلیون خانوار در سال ۲۰۲۴ آب بطری مصرف می‌کنند. این میزان به بیش از ۴۴۶ میلیارد لیتر آب در سال یا حدود یک میلیون بطری در دقیقه می‌رسد.

تصور می‌شود در اروپا به‌طور تقریبی ۷۵ میلیون مصرف‌کننده آب بطری وجود دارد که ۸۰ درصد از ساکنان شمال این قاره آب گازدار را ترجیح می‌دهند. ایتالیا از نظر مصرف آب بسته‌بندی‌شده از بسیاری از کشورهای اروپایی جلوتر است و طبق تحقیقات آلمان با سرانه ۱۶۷ لیتر در سال، پرتغال با ۱۴۰ لیتر، مجارستان با ۱۳۸.۸ لیتر و اسپانیا با ۱۳۵.۴ لیتر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

ایتالیا در تلاش است تا اعتماد مردم را به آب لوله‌کشی افزایش دهد، مرکز ملی ایمنی آب این کشور بیش از ۲.۵ میلیون تجزیه‌وتحلیل شیمیایی و میکروبی را در ۱۸ منطقه مختلف انجام داده است که ۹۰ درصد از جمعیت را بین سال‌های ۲۰۲۰ تا ۲۰۲۲ پوشش می‌دهند. در سطح ملی ۹۹.۱ درصد از نمونه‌ها با استانداردهای آب و ۹۸.۴ درصد از سایر عواملی مطابقت داشتند که بر سلامتی تأثیری ندارند، اما ممکن است طعم، بو یا رنگ آب را تغییر دهند.

بی‌میلی اروپایی‌ها به استفاده از آب لوله‌کشی

کد خبر 775701

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.