۶ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۸:۳۳
هگمتانه جهانی شد

امروز پرونده ثبت جهانی هگمتانه، در دهلی پایتخت کشور هندوستان بررسی شد تا شاهد یک اتفاق مهم در جهان یعنی ثبت جهانی هگمتانه در یونسکو باشیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از همدان، محسن معصوم علیزاده امروز _شنبه ششم مرداد_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در آماده‌سازی این ثبت جهانی از سال‌های گذشته همه تلاش کردند تا در این لحظه مهم گرد هم بیاییم، اظهار کرد: اتفاقات مهمی در این دو سال اتفاق افتاد.

وی با اشاره به اینکه ارزیابی اولیه یونسکو مثبت بودن این پرونده بود افزود: یک سال گذشته برای حضور ارزیابان یونسکو یک فضای همدلی در شهر همدان ایجاد شد و کارهای خوبی صورت گرفت و ما همواره نشان دادیم که در کنار هم باشیم و کار کنیم، می‌توانیم و این باهم بودن می‌تواند دستاورد ثبت تاریخی هگمتانه باشد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی و گردشگری استان همدان با اشاره به اینکه با تشکیل شورای راهبردی و عضویت تمام دستگاه‌ها و تقسیم کار انجام شده روند خوب پیش رفت ادامه داد: در بازار شهرداری وارد کار بزرگ شد و در ۶ ماه شبانه روز کارهایی صورت گرفت که باید خداقوت به شهردار و همکارانش عرض کنیم.

معصوم علیزاده با بیان اینکه با کمک خداوند لحظه تاریخی ثبت جهانی هگمتانه اتفاق افتاد و همدان با داشتن ظرفیت‌های بزرگ به حق خود رسید اضافه کرد: همدان ارزش معرفی در جهان را دارد و این مهم محقق شده است.

شهردار همدان نیز با بیان اینکه شاید در دوره زندگی هر فردی اتفاقاتی می‌افتد که منحصر به فرد و تکرار ناپذیر باشد و فکر نمی‌کنم حداقل در حوزه میراثی امری به این مهمی اتفاق افتاده باشد و ثبت جهانی منحصر به فرد است و باید قدر این مهم را بدانیم و تمام تلاش خود را در این زمینه به کار گیریم اظهار کرد: تلاش زیادی برای ثبت جهانی اتفاق افتاده و این اتحاد و همدلی رقم خورده مثال‌زدنی است.

سیدمسعود حسینی با اشاره به اینکه در شهرداری همدان طی دو سال گذشته اقداماتی انجام شده که خیالمان راحت است فارغ از هر اتفاقی تمام تلاش خود را به کار گرفته‌ایم گفت: شهادت می‌دهیم قبل از رأی‌گیری و هر اتفاقی بیافتد خیالمان راحت است که تمام تلاش خود را انجام دادیم و هر آنچه در توان بود به کار بردیم.

وی با تأکید به اینکه در شهرداری همدان بر اساس سیاست راهبردی وظایفی که برعهده شهرداری گذاشته شد در طی ۶ ماه انجام داده شده است افزود: ما قدردان زحمات دغدغه‌مندان حوزه گردشگری از جمله فعالان حوزه گردشگری و میراث فرهنگی هستیم و امیدواریم سهم خود را از حوزه گردشگری بگیریم.

کد خبر 775589

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.