متوسط پیشرفت واحدهای مسکن ملی ۷۰ درصد است

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان گفت: متوسط پیشرفت واحدهای مسکن ملی ۷۰ درصد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان؛ جعفر قزوینیان امروز- شنبه ششم مرداد- در نشست خبری با خبرنگاران اظهار کرد: نهصت ملی مسکن بزرگترین طرح عمرانی کشور محسوب می‌شود که طی چهار سال در طرح نهضت ملی مسکن ۶۸ هزار و ۱۱۲ و احد مسکونی در قالب ملکی، استیجاری، مسکن روستایی در استان زنجان تولید خواهد شد که از این تعداد ۴۸ هزار و ۱۱۲ واحد شهری و ۲۰ هزار واحد مسکن روستایی است.

وی تصریح کرد: سهم استان زنجان از برنامه چهار ساله و ساخت واحد مسکونی در بخش شهری در سه قالب خودمالکی، بازآفرینی شهری و حمایتی ساخته خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان ادامه داد: برنامه تولید مسکن شهری در قالب بخش خصوصی (خودمالکی ۱۲ هزار و ۲۸ واحد مسکونی) مشخص شده و در محلات هدف بازآفرینی شهری نیز ۹۰۲۱ واحد است.

وی اضافه کرد: سهم کل استان از برنامه چهار ساله تولید مسکن شهری در قالب مسکن حمایتی توسط دولت ۲۷ هزار و ۶۳ واحد مسکونی تعیین شده است.

وی افزود: تاکنون بیش از ۲۰ هزار واحد مسکونی در استان زنجان تخصیص پروژه شده و ۷۰۰۰ واحد باقی‌مانده نیز با تأمین زمین، تخصیص پروژه خواهد شد.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان، بیان داشت: میانگین پیشرفت فیزیکی پروژه‌های در دست اجرا بیش از ۷۰ درصداست و برخی از پروژه‌ها بیش از ۹۸ درصد پیشرفت فیزیکی دارند.

وی با بیان اینکه قیمت تمام شده واحدهای نهضت ملی مسکن متفاوت است، ادامه داد: قیمت تمام شده آنها بسته به زمان اخذ پروانه ساختمانی، شروع طرح، مشخصات بلوک‌ها و واحدها شامل تعداد طبقات و متراژ مشاعات متفاوت است.

قزوینیان با بیان اینکه جلسات متعددی با نمایندگان متقاضیان نهضت ملی مسکن در محل اداره کل راه و شهرسازی استان و کارگاه پروژه‌ها برگزار می‌شود، گفت: برگزاری این نشست‌ها بازخورد بسیار مثبتی داشته، چون مشکلات هر پروژه به صورت جداگانه رصد و پیگیری می‌شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان زنجان با بیان اینکه هدف‌گذاری ما بر این است که به صورت خیلی شفاف پاسخگوی متقاضیان باشیم، خاطرنشان کرد: ارتباط با متقاضیان نهضت ملی مسکن توسط این اداره‌کل تقویت و مسائل به صورت خیلی شفاف بیان خواهد شد.

قزوینیان با بیان اینکه ما مشکلات را نفی نمی‌کنیم ولی باید متقاضیان نیز شرایط را درک کنند، بیان کرد: از ظرفیت متقاضیان به عنوان نماینده همراه در بازدید از پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان استفاده می‌شود تا از این طریق اطلاع‌رسانی لازم از روند اجرایی پروژه‌ها به متقاضیان انجام شود.

کد خبر 775588

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.