ممنوعیت ترافیک شبانه در بافت تاریخی پراگ

ترافیک شبانه از ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح در منطقه قدیمی شهر پراگ ممنوع شد تا ساکنان بتوانند آرامش بیشتری را در طول شب تجربه کنند و بافت تاریخی از آسیب‌های تردد زیاد در امان باشد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، منطقه قدیمی شهر پراگ از ممنوعیت تردد شبانه در قلمروی خود خبر داد، دلیل این محدودیت فراهم کردن خوابی آرام‌تر برای ساکنان محله و بهبود کیفیت کلی زندگی آن‌ها است، چراکه ساکنان دیگر قادر به مقابله با آلودگی صوتی منطقه نبودند. در سال ۲۰۲۳ نیز این طرح اعلام شده بود اما با جدیت به آن عمل نشد و اکنون شهر در اجرای آن قاطع است.

فرمان جدید ورود به خیابان‌های منطقه قدیمی شهر را بین ساعت ۱۰ شب تا ۶ صبح برای همه وسایل‌نقلیه موتوری به جز تاکسی‌ها و سایر خدمات رانندگی ممنوع می‌کند. به‌زودی تابلوهای راهنمایی و رانندگی در خیابان‌های این منطقه تاریخی نیز برای نشان دادن مقررات جدید تغییر می‌کنند.

ممنوعیت ترافیک شبانه در شهر قدیمی پراگ

این فرمان به‌دستور شهردار منطقه و برخلاف میل شهردار پراگ به مرحله اجرا گذاشته شده است که از اجرای آن در نوامبر سال گذشته پیشگیری و تابلوهای نصب‌شده را جمع‌آوری کرد. استدلال او این بود که اجرای فرمان به اندازه کافی مورد بحث و بررسی قرار نگرفته است. پس از گذشت هشت ماه، موضع شهردار تغییر نکرد و او همچنان با این اقدام مخالفت و استدلال کرده است نیازهای ساکنان منطقه باید در نظر گرفته شود اما نباید نیازهای کل کلان‌شهر را نادیده گرفت.

شهردار منطقه قدیمی پراگ با این حال این بار با آمادگی بیشتر دست به اقدام زد و پس از مشاوره‌های متعدد با اداره حمل‌ونقل شهر، دفتر شهردار و مناطق اطراف طرح خود را اجرایی کرد. با این وجود اختلاف‌ها هنوز پابرجا است و حتی احزاب شورای شهر مطمئن نیستند که باید از طرح اجرایی حمایت کنند یا آن را مورد انتقاد قرار دهند. تاکنون نیز هیچ راه‌حل جایگزینی برای حل مشکل ارائه نشده و منطقه هیچ گزینه‌ای جز ادامه طرح اولیه خود ندارد.

پراگ بسیار به ظاهر شهر اهمیت می‌دهد و هر نوع اقدامی را برای رضایت ساکنان انجام می‌دهد. پیش از این نیز شرکت حمل‌ونقل عمومی پراگ (DPP) اعلام کرد که از این پس ایستگاه‌های اصلی متروی شهر را عاری از تبلیغات می‌کند. انگیزه این کار جلب رضایت مردم بود که اصرار داشتند باید به شکل اولیه ایستگاه‌ها احترام گذاشت.

ممنوعیت ترافیک شبانه در شهر قدیمی پراگ

کد خبر 775510

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.