پیش‌بینی هواشناسی مشهد و خراسان‌رضوی

کارشناس هواشناسی خراسان‌رضوی به تشریح شرایط آب‌وهوایی این استان و شهر مقدس مشهد در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از خراسان رضوی و به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان، زهرا عنایتی درخصوص آخرین وضعیت جوی مشهد و خراسان‌رضوی اظهار کرد: براساس تحلیل نقشه‌ها، طی ۴۸ ساعت آینده افزایش دما و ماندگاری هوای گرم در استان پیش‌بینی می‌شود به طوری که برای تعداد قابل‌توجهی از شهرستان‌های استان، دمای ۴۰ درجه و برای نقاط گرمسیری، دمای ۴۵ درجه به عنوان حداکثر دما پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: تا اواسط هفته جاری به ویژه روزهای یکشنبه و دوشنبه، در اغلب نقاط استان به ویژه مناطق بادخیز، وزش باد گاهی شدید همراه با خیزش گردوخاک، کاهش کیفیت هوا، کاهش میدان دید و انتقال ذرات گردوغبار به نقاط مرکزی ازجمله مشهد مقدس، با احتمال بروز خسارت و وقوع طوفان گردوغبار پیش‌بینی می‌شود.

همچنین روزهای دوشنبه و سه‌شنبه، با عبور امواج ضعیف ضمن اینکه از گرمای هوا کاسته می‌شود، احتمال رگبارهای پراکنده تنها در ارتفاعات شمال‌غرب دور از انتظار نیست.

کارشناس هواشناسی خراسان‌رضوی در ادامه، گفت: طی ٢۴ ساعت گذشته، نوسانات دمایی مشهد بین ۲۳ و ۳۶ درجه بوده است و امروز دمای هوای مشهد در گرم‌ترین ساعات به ۴۰ درجه و در سردترین ساعات به ۲۶ درجه خواهد رسید. همچنین طی شبانه‌روز گذشته، فریمان با دمای ۱۷ درجه و داورزن با دمای ۴۳ درجه به‌ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرستان‌های استان بوده‌اند.

کد خبر 775499

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.