خط B متروی قم یک ضرورت ترافیکی برای آینده شهر قم است

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم گفت: خط B متروی قم دو بار و در قالب دو طرح جامع ترافیکی در شورای ترافیک کشور تصویب شده که نشان دهنده اهمیت و ضرورت این خط برای شهر قم است.

محمدرضا انگشت‌باف در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قم با بیان اینکه پروژه قطار شهری قم سال ۹۷ بر اساس سه خط ریلی مصوب با مجوز ماده کمیسیون ۲۲، آغاز شد، اظهار کرد: آن زمان برای خط دوم مترو ۱۵ و نیم کیلومتر، خط اول ۱۴ و ۸ دهم کیلومتر و منوریلی که ۴ و ۷ دهم کیلومتر مجوز قانونی وجود داشت.

وی افزود: بعدها به دلیل موضوع اقدام ملی مسکن و محوطه ۵۶۰ هکتاری در انتهای شهرک پردیسان یک امکان‌سنجی مجددی روی خط B انجام شد تا این خط از محدوده ۵۶۰ هکتاری شروع شود و تا خیابان امام خمینی (ره) بر اساس آخرین مطالعات امتداد داشته باشد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری قم ادامه داد: از مشاوران خواسته شد یک پیش بینی انجام دهند تا هر سه پروژه در میدان مطهری تبادل مسافر داشته باشند. یعنی ایستگاه A9 خط اول متروی قم، ایستگاه B4 خط دوم متروی قم و ایستگاه مطهری پروژه منوریل در این میدان تبادل مسافر داشته باشند.

انگشت‌باف تاکید کرد: نکته مهم در خصوص خط B مترو این است که هم شورای ترافیک کشور در سال ۹۶ و هم شورای ترافیک در خرداد ۱۴۰۲ بر اساس مطالعات طرح جامع حمل‌ونقل ترافیک این خط را با همین مشخصات مصوب کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه تصویب این خط در دو طرح جامع حمل و نقل ترافیک شهر قم نشان دهنده اهمیت و ضرورت آن برای آینده ترافیکی شهر است، عنوان کرد: متخصصان، مشاوران ترافیک و اعضای شورای ترافیک کشور خط B مترو را با همین مشخصاتی که گفته شد که شامل ۲۸ کیلومتر با ۲۲ ایستگاه را برای قم ضروری دانسته‌اند که این موضوع در مصوبه اخیر شورای ترافیک کشور نادیده گرفته شده و خط B حذف شده است.

خط B متروی قم یک ضرورت ترافیکی برای آینده شهر قم است

کد خبر 775409

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • غلامرضا IR ۱۰:۳۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    4 11
    بااین وضع آب قم آینده خالی از سکنه میشه مترومیخوادچکار کنه بایددیدآب سدهای که باهزینه زیادبرای قم آوردن کی خشک میشه باعث بدبختی شهرهای مثل گلپایگان دلیجان و ...میشه شمایه کم آینده نگریتون بزاربرای حفظ مردم نه آواره کردنشون بخاطرگرفتن پول ازدولت برای اینطرح مترو
  • محمد IR ۱۶:۱۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۷
    4 1
    سلام ؛ واقعا مترو برای پردیسان یک ضرورت مهم هست . در طول سال تحصیلی ، حجم مسافر اتوبوس ها در قم ، در خطوط نجات خواه ، ۲۲ بهمن وحشت ناک هست و این خطوط اتوبوس توان جا یه جایی ۱۲۰ هزار نفر در پردیسان رو نداره! لطفا موضوع متروی پردیسان و نیروگاه رو پیگیری کنید مردم قم واقعا در طول سال تحصیلی اذیت میشن
  • IR ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۸
    2 2
    چقدر عالی آن شاءالله خیلی زود این طرحهاراه اندازی بشه..وچقدر باعث تسریع در جابه جایی مسافران خواهد شد...شهر قم آینده روشن دارد زیرا این شهر به گفته ائمه اطهار شهر اهل بیت است... الحمدالله که همسایه بی بی جان هستم
  • علی IR ۱۷:۰۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۱۶
    0 0
    سریعا متروی پردیسان راه اندازی کنید تا دوسال دی‌گه جمعیت پردیسان بیش از پانصدهزار نفر میشه