پیش بینی آب و هوای چهارمحال و بختیاری در ۲۴ ساعت آینده؛ امروز شنبه ۶ مرداد

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری به تشریح وضعیت آب‌وهوایی این استان در ۲۴ ساعت آینده پرداخت.

معصومه نوروزی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا از چهارمحال‌وبختیاری با اشاره به وضعیت آب‌وهوای استان اظهار کرد: برای هفته جاری آسمان استان صاف، در اواسط روز و بعد از ظهرها توأم با رشد ابر و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، همچنین استقرار هوای گرم تا پایان هفته انتظار می‌رود.

وی افزود: نوسانات دمایی ضعیفی برای روزهای دوشنبه و سه‌شنبه در سطح استان پیش‌بینی می‌شود اما تغییر آن‌چنانی در دما رخ نخواهد و تا پایان هفته جاری تداوم هوای گرم در استان انتظار می‌رود.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری با بیان اینکه فردا افزایش دما ادامه خواهیم داشت و گرم‌ترین روز در هفته جاری پیش‌بینی می‌شود. تصریح کرد: دمای میانگین استان از ابتدای فصل تابستان تا سوم مرداد، حدود ۱.۳ درجه سلسیوس افزایش را نسبت به بلند مدت نشان می‌دهد، این افزایش دما در نتیجه افزایش گازهای گلخانه‌ای و در نتیجه آن تغییر اقلیم رخ داده است.

نوروزی، با اشاره به وضعیت دمایی استان اضافه کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته شهرکرد و بلداجی با کمینه دما ۱۲ درجه سانتی گراد خنک‌ترین ایستگاه‌های استان بود و شهرکرد با همین کمینه دما خنک‌ترین مرکز استان در سطح کشور بود.

وی خاطرنشان کرد: آلونی و بازفت با ۴۰ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین نقاط استان طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

معاون توسعه و هواشناسی چهارمحال‌وبختیاری، با اشاره به وضعیت آب‌وهوای شهرستان کوهرنگ و سامان گفت: آسمان کوهرنگ و سامان نیز صاف، در اواسط روز و بعد از ظهرها توأم با رشد ابر و وزش باد پیش بینی می‌شود اگرچه در سامان غبار رقیق صبحگاهی نیز انتظار می‌رود.

نوروزی با اشاره به وضعیت دمایی دو شهرستان کوهرنگ و سامان طی ۲۴ گذشته، ادامه داد: دما کمینه و بیشینه در شهر سامان به ترتیب ۲۳ و ۳۷ و در شهر چلگرد ۱۶ و ۳۳ بوده است.

کد خبر 775393

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.