از مشعل‌گردانی زیدان تا هو شدن رژیم صهیونیستی

بعضی از اتفاقات مهم مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس در ادامه آمده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، شب گذشته مراسم افتتاحیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس به جای استادیوم در رودخانه سن برگزار شد که مروری بر اتفاقات مهم آن خواهیم داشت‌.

زیدان و مشعل گردانی در پاریس

در ابتدای این مراسم که با بارش باران همراه بود زیدان ستاره سابق فوتبال جهان به‌عنوان فردی تأثیرگذار در ورزش مشعل المپیک ۲۰۲۴ پاریس را حمل کرد.

آغاز رژه با کاروان یونان

از آنجا که نخستین دوره از رقابت‌های المپیک در یونان برگزار شده است، در این دوره از مسابقات نیز به رسم هر دوره کاروان تیم یونان به‌عنوان نخستین کاروان از رودخانه سن عبور کرد تا مراسم افتتاحیه به‌طور رسمی آغاز شود.

المپیک و مهمان همیشه در صحنه

بدون تردید المپیک همواره به‌عنوان یک تورنمنت بزرگ تماشاگران مختلفی را به خود دیده است، اما رئیس فیفا یکی از چهره‌های ویژه‌ای بود که شب گذشته در زیر بارش باران تماشاگر مراسم افتتاحیه این تورنمنت مهم و حساس بود.

عبور کاروان ایران

کاروان تیم کشورمان همراه با ۴۰ ورزشکار به‌عنوان یکی از کشورهای حاضر در المپیک با پرچم‌داری ندا شهسواری و مهدی الفتی از رودخانه سن عبور کرد تا به‌طور رسمی کار خود را در المپیک ۲۰۲۴ پاریس آغاز کرده باشد.

عبور فلسطین با نماد پیروزی

پیش از برگزاری این دوره از رقابت‌های المپیک ۲۰۲۴ پاریس تمام ورزش دوستان جهان به‌دلیل حملات خصمانه رژیم صهیونیستی خواهان حذف این تیم از المپیک بودند، اما برخلاف آنچه انتظار داشتند اتفاق افتاد، از همین‌رو یکی از رخدادهای ویژه این دوره از رقابت‌ها هو شدن کاروان رژیم صهیونیستی هنگام رژه توسط تماشاگران و البته عبور کاروان فلسطین با نماد پیروزی بود.

رکوردهای عددی که به جا گذاشته شد

در این دوره از رقابت‌های المپیک ژنگ هائوهائو به‌عنوان ورزشکار ۱۱ ساله از کشور چین در رشته اسکیت برد و خوان آنتونیو خیمنز به‌عنوان ورزشکار ۶۵ ساله اسپانیایی در رشته سوارکاری عنوان جوان‌ترین و پیرترین فرد شرکت‌کننده در این تورنمنت را به خود اختصاص دادند.

کد خبر 775329

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.