نماز جمعه رسانه رسمی حاکمیت و نظام اسلامی است

امام جمعه چادگان گفت: در زمانه‌ای که عصر رسانه نبود، خداند متعال با ظرافتی این رسانه را برای حکومت اسلامی قرار داد که تریبون رسمی و رسانه‌ای برای دین باشد، نماز جمعه رسانه رسمی حاکمیت و نظام اسلامی است و امروز هم که عصر رسانه و ارتباطات است، یکی از پرقدرت‌ترین رسانه‌ها همین تریبون نماز جمعه است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اصفهان، حجت‌الاسلام سیدمحمود بنی‌جمالی ظهر امروز_ جمعه پنجم مرداد_ در خطبه‌های این هفته نماز جمعه چادگان اظهار کرد: رهبر انقلاب در این هفته دیداری با اعضای مجلس شورای اسلامی داشتند که صحبت‌هایی مطرح شد که مجلس باید مد نظر داشته باشد و در شرایطی که مجلس و دولت جدید هردو تازه نفس هستند، باید با انگیزه‌ای کار را شروع کنند.

وی افزود: رهبر انقلاب در این نشست به مجلس شورای اسلامی توصیه‌هایی داشتند که اصلی‌ترین آن‌ها توسط ایشان در ده شاخص و ملاک در تأیید یا رد وزرای معرفی شده خلاصه شد.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: وقتی ملاک و معیاری وجود داشته باشد، جلوی اعمال سلیقه‌ها گرفته می‌شود و مجلس و دولت هردو کار خود را می‌دانند و این شاخص برای هر دو مطرح است.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی با اشاره به ملاک‌های توصیه شده توسط مقام معظم رهبری افزود: این ملاک‌ها شامل امین، صادق بودن، متدین، متشرع، با ایمان، معتقد به جمهوری اسلامی، عدم سو سابقه، کارآمد، اشتهار به صداقت و پاکدستی و نگرش ملی داشتن وزرا است.

وی ادامه داد: این یک آزمونی برای مجلس و دولت است که حزبی و جناحی عمل نکنند و آنچه که مهم است منافع ملی است که دولتمردان و مجلس باید مد نظر داشته باشند که یک دولت با کابینه قوی و با پشتوانه آرای مردمی، مجلس و حاکمیت بتواند کارد کند.

امام جمعه چادگان گفت: ریل‌گذاری و قانون‌گذاری توسط مجلس مهم است و اگر دولت هم به آنچه که ریل‌گذاری شده به درستی عمل کند، شاهد اتفاقات خوبی خواهیم بود.

وی در ادامه بیان کرد: امروز پنجم مرداد و سالروز اقامه اولین نماز جمعه در کشور بعد از انقلاب اسلامی توسط آیت‌الله طالقانی و حضور با شکوه مردم در نماز جمعه‌های کشور است که این روز را گرامی می‌داریم و به مردم که مشتاق به حضور نماز جمعه هستند، تبریک می‌گوئیم.

امام جمعه چادگان اضافه کرد: در زمانه‌ای که عصر رسانه نبود، خداوند متعال با ظرافتی این رسانه را برای حکومت اسلامی قرار داد که تریبون رسمی و رسانه‌ای برای دین باشد، نماز جمعه رسانه رسمی حاکمیت و نظام اسلامی است که در همان زمان پیامبر اکرم (ص) و حضرت علی (ع) از این طریق رسانه داشتند.

حجت‌الاسلام بنی‌جمالی خاطرنشان کرد: امروز هم که عصر رسانه و ارتباطات است یکی از پرقدرت‌ترین رسانه‌ها همین تریبون نماز جمعه است که حرف‌های اصلی و مواضع اصلی حاکمیت از این جایگاه بیان می‌شود و مردم هم به آن اعتقاد دارند.

وی افزود: زمانی متوجه اهمیت این رسانه می‌شویم که دشمن همواره در حال رصد اخبار نماز جمعه است و این نشان از اهمیت این تریبون دارد و یکی از مؤلفه‌های قدرت نرم جبهه اسلام و نظام اسلامی همین تریبون تبیین‌گر و روشنگر نماز جمعه است.

امام جمعه چادگان تاکید کرد: این رسانه به نفع مستضعفین جهان است که در کنار آن مطالبه‌گری شکل می‌گیرد و یک نهاد مردمی است و امام جمعه باید سلوکی مردمی داشته باشد و حرف مردم را بیان کند و این در تراز انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام بنی جمالی تصریح کرد: اگر نقدی از این تریبون منتشر می‌شود نباید القا نا امیدی کند و همانگونه که مقام معظم رهبری اشاره کردند باید به مردم نشاط و وحدت داده شود که در این راستا تلاش می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تلاش بر این است که قدرت این رسانه و نماز جمعه و بیان مطالبات بیشتر و قدرتمندتر شود و تلاش شده که از این ظرفیت عظیمی که انقلاب اسلامی به ما داده به درستی استفاده شود.

امام جمعه چادگان در ادامه بیان کرد: از ستاد نماز جمعه، کانون فرهنگی هنری مسجد جامع شهر چادگان و نیروی انتظامی که در تأمین امنیت نقش مهمی دارند، کمال تشکر را دارم.

کد خبر 775230

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.