مسئولان فنی و حرفه‌ای دائم فضای بازار کار ملی و جهانی را رصد کنند

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز گفت: مسئولان فنی و حرفه‌ای بایستی دائم فضای بازار کار ملی و فضای بازار کار جهانی را رصد کنند تا متناسب با نیازهایی که در کشور و خارج از کشور وجود دارد آموزش‌ها ارائه شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از فارس، آیت‌الله لطف‌الله دژکام امروز_ جمعه پنجم مرداد_ در خطبه نماز جمعه شیراز با اشاره به اینکه در تقویم جمهوری اسلامی ایران امروز به نام روز نماز جمعه نام‌گذاری شده است، اظهار کرد: یکی از دستورات پروردگار عالم در قرآن کریم که به‌صورت صریح آمده است مسئله اقامه نماز جمعه است.

وی افزود: به نظر می‌رسد به طور کلی برخی از افراد مدت‌های طولانی بدون هیچ عذری در نماز جمعه حاضر نمی‌شوند که این اتفاق با تقوا جور در نمی‌آید چون تقوا یعنی اطاعت از خدا و احتمال دهیم که اقامه نماز جمعه دستور الهی است و باید حاضر شویم.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز در خطبه دوم از اقدامات اداره کل فنی و حرفه‌ای استان فارس که تلاش‌های خوبی در زمینه آموزش فنونی که منجر به اشتغال جوانان می‌شود انجام می‌دهند قدردانی و تصریح کرد: اگر جوان بیکاری را می‌بینیم قبل از هر چیز می‌پرسیم که چه حرفه و فنی را بلد هستند تا طبق همان تلاش شود که درآمد کسب کنند، چرا که تا فن و حرفه بلد نباشد نمی‌تواند درآمد داشته باشند.

آیت الله دژکام خاطر نشان کرد: آموزش‌های عمومی ما در دبیرستان و دانشگاه چنین ویژگی ندارد و دانش‌آموز و دانشجویان ما سالیان دراز تحصیل می‌کنند و نهایتاً هیچ چیزی بلد نیستند که بگوییم این فنی است که یاد گرفته است.

وی اضافه کرد: آموزش بعضی از فنون ممکن است امروز بازار کار قوی نداشته باشد لذا باید فنون دیگری آموزش داده شود که بازار کار وسیع داشته باشد.

نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز ادامه داد: مسئولان فنی و حرفه‌ای بایستی دائم فضای بازار کار ملی و فضای بازار کار جهانی را رصد کنند تا متناسب با نیازهایی که در کشور و خارج از کشور وجود دارد آموزش‌ها ارائه شود.

آیت‌الله دژکام اظهار کرد: حدود ۶۰ روز است که با سرپرستی کشور اداره می‌شود و از نظر دین ما و از نظر توحید که بالاخره تفکر اصلی ما مسلمان‌ها است همه امور عالم دست خداست چه در ناحیه طبیعی همه کار دست خداست هم در ناحیه اجتماعی و ما می‌گوئیم در جامعه هم باید حکم خدا روا باشد، لذا تنفیذ در این فلسفه سیاسی به این معنا است که مردم به رئیس‌جمهور اعتماد کردند و اذن دخالت در امور اجرایی را از ناحیه الهی می‌گیرد برای اینکه نایب امام زمان (عج) به او می‌گوید برو کار کن و این یعنی مردم کاری کردند در مسیر اجرای احکام الهی آنکه از جانب خدا حق دارد حکومت کند این کار مردم را تنفیذ می‌کند.

وی افزود: هیچ رئیس‌جمهوری در دنیا اینقدر پشتوانه ندارد لذا رئیس‌جمهور کشور ما باید خیلی قوی در مقابل همه خرده فرهنگ‌های دیگری که در جهان است بایستد و تمدن ایرانی و اسلامی را به رخ آنها بکشد و محکم بگوید حالا متوجه می‌شوید تمدن برای کجاست و وحشی کیست.

کد خبر 775228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.