۴ مرداد ۱۴۰۳ - ۲۰:۲۱
قلارنگ دوباره آتش گرفت

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی اداره کل حفاظت محیط زیست ایلام گفت: برخی از مراتع در منطقه حفاظت شده قلارنگ در شهرستان سیروان دوباره آتش گرفته اند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، علیرضامحمدی عصر امروز_ پنجشنبه چهارم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیش از ظهر امروز بخشی دیگر از منطقه حفاظت شده قلارنگ آتش گرفت.

وی افزود: قسمت‌های مختلف منطقه قلارنگ از جمعه هفته گذشته تاکنون دچار آتش سوزی شده و هر بار با تلاش همه عوامل اطفای حریق و نیروهای مردمی کنترل و مهار شد.

معاون محیط زیست ایلام اضافه کرد: امروز باز هم در یک نقطه دیگر از قلارنگ شاهد بروز آتش سوزی در این منطقه حفاظت شده بودیم.

محمدی ادامه داد: نیروهای محیط زیست، منابع طبیعی، دستگاه‌های عضو ستاد مقابله با آتش سوزی، مردم محلی، همیاران طبیعت و انجمن‌های زیست محیطی با وجود خستگی مفرط ناشی از مهار آتش سوزی طی یک هفته اخیر، امروز نیز برای مهار و خاموش کردن این آتش سوزی وارد عمل شده‌اند.

وی ادامه داد: هم اکنون این نیروها برای مقابله با آتش سوزی و بررسی محل آتش به منطقه گسیل شده‌اند و با توجه به وضعیت خشن و کوهستانی منطقه در صورت گسترده شدن آتش، از طریق ستاد بحران استانداری بالگرد درخواست می‌شود.

معاون محیط زیست ایلام افزود: پوشش متراکم گیاهی، وزش باد، شیب تند و شعله ور شدن و سقوط کُنده های نیم سوز از ارتفاع به مناطق پایین دست، باعث گسترش آتش سوزی می‌شود.

کد خبر 775132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.