واکسینه ۷۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در کردستان

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان گفت: طی چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۷۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی اداره کل دامپزشکی استان کردستان، فرزاد رحمانی اظهار کرد: اداره کل دامپزشکی استان کردستان بر اساس برنامه‌ریزی سالیانه انجام شده و در راستای کنترل بیماری هاری در جمعیت سگ‌های صاحب‌دار هر ساله نسبت به پوشش سراسری و رایگان واکسیناسیون علیه بیماری هاری اقدام می‌کند که این عملیات به صورت کاملاً رایگان و توأم با درمان ضد انگلی علیه بیماری کیست هیداتید انجام می‌شود.

وی افزود: در سال جاری این اداره‌کل به منظور امکان ارزیابی بهتر واکسیناسیون هاری و تسهیل شناسایی بالینی سگ‌های واکسینه و ترغیب دامداران به همکاری بیشتر با اکیپ‌های مایه‌کوب دامپزشکی اعزامی به واحدهای اپیدمیولوژیک تحت پوشش، نسبت خرید بیش از ۱۰ هزار عدد قلاده مورد تأیید دفتر بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی سازمان دامپزشکی کشور و توزیع در سطح شهرستان‌های تابعه استان اقدام کرده است.

رئیس اداره بهداشت و مدیریت بیماری‌های دامی دامپزشکی کردستان گفت: در چهار ماه نخست سال جاری بیش از ۷۰۰۰ قلاده سگ صاحب‌دار علیه بیماری هاری در استان واکسینه شده است.

کد خبر 775093

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.