خاموشی برای مشترکان خانگی در زنجان نداریم

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان گفت: تاکنون هیچ خاموشی با برنامه برای مشترکان خانگی از محل مدیریت مصرف در استان ایجاد نشده است.

پیام جوادی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: طبق اعلام هواشناسی کشور تا دو هفته آینده هوای بسیار گرمی در کشور مستقر می‌شود و به تبع آن، نیاز مصرف برق نیز افزایش می‌یابد.

وی با بیان اینکه مصرف برق در استان به ۷۳۰ مگاوات رسید، اضافه کرد: پایداری شبکه برق در گرو همراهی همه مشترکان است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با اشاره به اینکه ۶۰ درصد مصرف برق کشور در بخش خانگی است، افزود: تاکنون هیچ خاموشی با برنامه برای مشترکان خانگی از محل مدیریت مصرف در استان ایجاد نشده است.

جوادی با بیان اینکه طبق آخرین آمار اوج مصرف برق در کشور به ۷۸ هزار و ۱۰۶ مگاوات رسیده است، اضافه کرد: با توجه به اینکه ناترازی بین تولید و مصرف وجود دارد در این زمینه تدابیر لازم اتخاذ شده تا با بهره‌گیری از ظرفیت‌های کنونی صنعت برق کمترین مشکل را شاهد باشیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق زنجان با تاکید بر اینکه در بخش خانگی مقدار مصرف نسبت به بخش‌های دیگر کمتر و تعداد مشترکان بیشتر است، گفت: قطعی برق خانگی خط قرمز وزارت نیرو است و به جای قطعی برق خانگی مشوق‌های سال‌جاری قوی‌تر و پررنگ‌تر اعمال می‌شود.

جوادی افزود: مشوق‌های سال قبل منجر به صرفه‌جویی ۴.۵ درصدی شد که در سال‌جاری پیش بینی می‌شود با ۲۰ برابر شدن میزان مشوق‌های برق خانگی، صرفه‌جویی به دلیل فراگیرتر و زیادتر شدن مبالغ تشویقی، بیشتر شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان با بیان اینکه تفاهم‌نامه همکاری با صنایع بزرگ و کوچک استان منعقد شده است، گفت: بهترین راهکار برای عبور موفق از دوره اوج بار تابستان ایجاد نیروگاه‌های مجازی است.

جوادی گفت: در حال حاضر شرکت توزیع نیروی برق استان زنجان، چهار هزار و ۳۹۲ مشترک صنعتی دارد و این مشترکان حدود ۵۰ درصد از برق توزیع شده در استان را مصرف می‌کنند.

کد خبر 775080

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.