۱۵ هزار نفر عضو کانون‌های مساجد استان زنجان هستند

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از فعالیت ۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر بیش از ۱۵ هزار در این کانون‌ها عضو هستند.

اصغر حاج‌علی اکبری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: یکی از مجموعه‌هایی که تأثیر به‌سزایی در فعالیت‌های فرهنگی و مذهبی دارد، کانون‌های مساجد است.

وی از کانون‌های مساجد به عنوان یک ظرفیت ارزشمند برای کسانی که دل در گرو انقلاب دارند، یاد کرد و افزود: می‌توان با استفاده از این ظرفیت مسجدی به خلق آثار معنوی و مادی پرداخت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان از فعالیت ۳۸۶ باب کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان خبر داد و گفت: در زمان حاضر بیش از ۱۵ هزار در این کانون‌ها عضو هستند.

وی با بیان اینکه به صورت تخصصی کانون‌های مساجد در حوزه خواهران نیز فعال است، ادامه داد: در استان زنجان ۲۵ باب کانون فرهنگی هنری تخصصی خواهران با هدف تربیت دختران در تراز انقلاب تأسیس شده است.

علی‌اکبری افزود: ۴۲ درصد کانون‌های مساجد شهری و ۵۸ درصد نیز کانون‌ها روستایی هستند و از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک هزار برنامه در کانون‌های مساجد اجرا شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان گفت: از سال ۹۷ سامانه فهما به منظور ثبت اطلاعات مربوط به کانون‌های مساجد راه‌اندازی شد و در تلاش هستیم تا تمام رویدادها و فعالیت‌های کانون‌های مساجد در این سایت ثبت شود.

وی افزود: طرح مسجد، پایگاه قرآن در راستای لبیک به فرمان رهبری در کانون‌های مساجد استان زنجان اجرا و ۶۲ باب پایگاه قرآنی در مساجد استان زنجان راه‌اندازی شد.

علی‌اکبری اضافه کرد: ایجاد مرکز رسیدگی به امور مساجد در شهرستان‌های تابعه استان، ترغیب ائمه جماعت به حمایت معنوی از مدیران و فعالیت‌های فرهنگی هنری در مساجد، همکاری ائمه جماعت در اجرای طرح پیوند مسجد و مدرسه نیز از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط کانون‌های مساجد اجرا می‌شود.

کد خبر 775022

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.