طوفان گائمی، تایوان را درنوردید + تصاویر

طوفان گائمی Gaemi مدارس و ادارات تایوان را در روز پنجشنبه به تعطیلی کشانده است و هزاران نفر را در حالی که این جزیره خود را برای اولین طوفان سال آماده می‌کرد، مجبور به تخلیه منازل کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گائمی که انتظار می‌رفت قوی‌ترین طوفان هشت سال اخیر باشد، بادهای شدیدی را به همراه داشته است که تاکنون دو کشته در جنوب و شرق این کشور بر جای گذاشت. طوفان گائمی در ساعات اولیه روز پنجشنبه پس از بارندگی‌های سیل‌آسا و وزش باد در سراسر جزیره به سواحل شرقی تایوان رسید.

طوفان گائمی تایوان را درنوردید + تصاویر

گائمی در مسیر خود باعث غرق شدن تانکر حامل ۱.۴ میلیون لیتر نفت در خلیج مانیل شد و مقامات فیلیپین در تلاش برای مهار نشت نفت هستند. پلیس امروز اعلام کرد، گائمی در مسیر خود به تایوان، باران‌های فصلی را در فیلیپین نیز تشدید کرد که باعث رانش زمین، برق گرفتگی، سقوط درخت غرق شدن و کشته شدن حداقل ۲۰ نفر در شمال این کشور شد.

طوفان گائمی تایوان را درنوردید + تصاویر

گائمی باعث تشدید بادهای موسمی در این زمان از سال در فیلیپین شد و سیل گسترده‌ای را در مانیل به راه انداخت که خیابان‌ها را به رودخانه تبدیل کرد. پلیس و مقامات حوادث طبیعی گفتند که رانش زمین در مناطق اطراف مانیل ۶ کشته بر جای گذاشت. در بیانیه اداره مرکزی هواشناسی تایوان آمده است: «وزش باد و باران همچنان تشدید می‌شود و تهدیدی برای مناطق مختلف تایوان و جزایر دورافتاده نظیر پنگو، کینمن و ماتسو است.»

طوفان گائمی تایوان را درنوردید + تصاویر

به گفته مقامات مدیریت بلایای طبیعی تایوان، بیش از ۲۰۰ نفر تا عصر چهارشنبه زخمی شدند، در حالی که بیش از ۲۹۰ هزار خانه به دلیل قطع برق در تاریکی فرو رفت. دفاتر دولتی در تایپه بسته و خیابان‌ها خالی شدند و ورودی‌های بعضی فروشگاه‌ها برای جلوگیری از سیل احتمالی، با کیسه‌های شن بسته شد.

طوفان گائمی تایوان را درنوردید + تصاویر

تا ساعت هشت شب روز چهارشنبه، مقامات بیش از هشت هزار نفر را که در شرایط نامطمئن در سراسر تایوان زندگی می‌کردند به علت خطر زیاد رانش زمین، تخلیه کردند. خدمات قطارها و کشتی‌ها به حالت تعلیق درآمده است و صدها پرواز بین‌المللی و داخلی در روز چهارشنبه لغو شد. چنگ‌جیا پینگ، رئیس اداره مرکزی هواشناسی تایوان، گفت: «ما انتظار داریم که تأثیر طوفان تا چهار روز (تا جمعه) تمدید شود.»

طوفان گائمی تایوان را درنوردید + تصاویر

مدارس و ادارات برای دومین روز متوالی در چندین شهر از جمله تایپه تعطیل خواهند ماند و مقامات انتظار دارند آب و هوای نامناسب در سراسر جزیره ادامه یابد. انتظار می‌رود گائمی اواخر امروز استان‌های ژجیانگ و فوجیان شرقی چین را که در آن مقامات هشدار طوفان قرمز صادر کرده‌اند، مورد حمله قرار دهد.

طوفان گائمی تایوان را درنوردید + تصاویر

مقامات هواشناسی در منطقه جزیره جنوبی اوکیناوای ژاپن از ساکنان این منطقه خواستند تا در برابر طوفان، امواج بلند و سیل «هشیاری قوی» داشته باشند. تایوان به طوفان‌های استوایی مکرر از جولای تا اکتبر عادت دارد، اما کارشناسان می‌گویند تغییرات آب‌وهوایی شدت آن را افزایش داده و منجر به باران‌های شدید، سیل ناگهانی و تندبادهای شدید شده است.

طوفان گائمی تایوان را درنوردید + تصاویر

کد خبر 775009

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.