جولان شعله‌های آتش در چهار منطقه شهرستان باشت

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت از ادامه آتش‌سوزی در مناطق کوه لار، شاه بهرام، شادگان و دشت لار خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، سیدروحانی شاهینی، امروز_ پنجشنبه، چهارم مرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: آتش‌سوزی‌ها در چهار منطقه شهرستان باشت از روز سه‌شنبه هفته جاری به دلیل نامعلومی شروع شد و با وجود تلاش ستاد بحران شهرستان، امدادگران منابع طبیعی، محیط‌زیست و نیروهای محلی به دلیل سخت گذر بودن، پوشش انبوه گیاهی و جنگلی، حجم زیاد آتش و گرمای هوا همچنان ادامه دارد.

وی افزود: هم‌اکنون تعدادی از نیروهای مردمی، دستگاه‌های اجرایی، اعضای ستاد بحران، بسیج و نیروهای منابع طبیعی در حال مهار و خاموش کردن آتش در این مناطق هستند.

سرپرست فرمانداری شهرستان باشت گفت: به‌دلیل سخت‌گذر بودن برخی از این مناطق، پوشش گیاهی انبوه و علفزارهای وسیع، مهار آتش با دشواری‌های زیادی روبه‌رو است و تاکنون بخشی از این آتش «دشت لار باشت» کنترل شده‌است.

وی تصریح کرد: برای مهار آتش این مناطق نیازمند کمک فوری و نیروی بیشتر مردمی و امدادی هستیم.

شاهینی با بیان اینکه هم‌اکنون آتش در جنگل‌های مناطق این شهرستان از جمله کوه لار، شادگان، شاه بهرام و دشت لار زبانه می‌کشد، خاطرنشان کرد: دو دستگاه بالگرد هلی‌برد به منظور جابه‌جایی نیروها و یک دستگاه بالگرد آب‌پاش هم اکنون به این منطقه اعزام شدند.

وی افزود: گرمای شدید، سخت‌گذر بودن و وزش باد شدید، مهار آتش را در این مناطق از دو روز گذشته تاکنون در این شهرستان دشوار کرده‌است.

کد خبر 775008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.