ذخایر خونی چهارمحال‌وبختیاری در وضعیت مطلوب است

مدیرکل انتقال خون چهارمحال‌وبختیاری از وضعیت مطلوب ذخایر خونی استان خبر داد.

حسین هاشمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری اظهار کرد: طی دو روز ایام تاسوعا و عاشورا حسینی ۵۵۵ واحد خون‌گیری سالم در پویش نذر خون حسینی اهدا شد که این موضوع شرایط ذخایر خونی در استان را در حالت مطلوب قرار داد.

وی افزود: میزان مشارکت مردم نوع‌دوست و ایثارگر هم‌استانی در پویش نذر خون سال‌جاری در ایام تاسوعا و عاشورای حسینی نسبت به مدت مشابه در سال گذشته با افزایش ۲۷ درصدی روبه‌رو شد.

مدیر کل انتقال خون چهارمحال‌وبختیاری تاکید کرد: با استقبال بی‌نظیر مردم از پویش نذر خون حسینی در ایام عزاداری امام حسین (ع) شاهد حضور ۶۲۶ نفر از مردم استان جهت اهدای خون بودیم و موفق به دریافت خون از ۵۵۰ نفر شدیم و در حال حاضر ذخایر خونی استان هشت روز است که یک شرایط مطلوب و ایده‌آل دارد.

هاشمی با تاکید بر اهمیت حفظ وضعیت مطلوب ذخایر خون و فرآورده آن به خصوص پلاکت خون استان عنوان کرد: پلاکت خون فرآورده‌ای است که مورد استفاده بیماران کانسری، جراحی زنان و بیماران شیمی درمانی است و تنها سه روز انقضا دارد، اهدای خون باید به صورت مداوم و مستمر صورت پذیرد تا ذخایر خونی استان شرایط ایده‌آل خود را حفظ کند.

وی خاطرنشان کرد: آقایان هر سه ماه یک بار و بانوان هر چهار ماه یک‌بار می‌توانند با مراجعه به مراکز اهدا خون، در شهرکرد، بروجن، فارسان، بن و تیم‌های سیاری که در استان به صورت دوره‌ای اقدام به دریافت خون می‌کنند با اهدای خون خود ناجی جان بیماران باشند.

کد خبر 775003

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.