آماده‌سازی اماکن اقامتی و گردشگری کردستان برای خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان گفت: تمام اماکن اقامتی و گردشگری استان که در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی قرار دارند، برای اسکان و خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی آماده‌سازی شده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی میراث فرهنگی کردستان، منصور مهرزاد اظهار کرد: هرساله و هم‌زمان با نزدیک شدن به ایام اربعین حسینی، عاشقان و مشتاقان کربلای معلی برای زیارت سرور و سالار شهیدان اباعبدالله‌الحسین (ع) راهی عتبات عالیات می‌شوند که برنامه‌ریزی و تمهیدات لازم در محورهای منتهی به پایانه مرزی باشماق مریوان استان، برای تردد و خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی اندیشیده شده و اقدامات تکمیلی در حال انجام است.

وی با بیان اینکه باشماق مریوان به عنوان یکی از مرزهای شش‌گانه برای تردد زائران اربعین حسینی در سال‌جاری تعیین شده است، افزود: استان کردستان طی دو سال اخیر توانسته است اقدامات بسیار مهمی را با همت استاندار کردستان و همراهی و همکاری دستگاه‌های مربوطه انجام دهد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی کردستان خدمت‌رسانی و میزبانی از زائران سرور و سالار شهیدان را افتخاری برای مردم کردستان عنوان کرد و گفت: اربعین فرصتی مغتنم برای معرفی ظرفیت‌های تاریخی، فرهنگی، طبیعی کردستان است که می‌تواند این استان را بیش از پیش به تمام کشور معرفی کند.

مهرزاد ادامه داد: تمام اماکن اقامتی و گردشگری استان که در مسیر تردد کاروان‌های زیارتی قرار دارند، برای اسکان و خدمات‌دهی به زائران اربعین حسینی آماده‌سازی شده است.

وی تصریح کرد: امیدواریم با تمهیدات انجام شده و با خدمات‌رسانی مناسب به زوار حسینی بتوانیم ضمن جلب رضایت‌مندی زائرین، زمینه سفری ایمن و توأم با آرامش را فراهم و جاذبه‌های گردشگری استان را نیز معرفی کنیم.

مرز بین‌المللی باشماق که در ۱۷ کیلومتری شهر مریوان واقع شده، امسال برای سومین‌بار برای تردد زائران اربعین در نظر گرفته شده است.

کد خبر 774970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.