آماده‌باش مدیریت بحران در گیلان در پی هشدار نارنجی هواشناسی

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان گفت: در پی هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی تشدید فعالیت سامانه ناپایدار از امشب تا فردا (پنجشنبه)، در گیلان، فرمانداران، بخشداران، دهیاران، تیم‌های امدادی و جمعیت هلال احمر در سطح استان در آماده‌باش کامل هستند.

محمدرضا حق‌بین در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: با صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی مبنی بر تشدید فعالیت سامانه ناپایدار در استان گیلان از امشب تا فردا پنجشنبه، جلسه پیشگیری هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران را برگزار کردیم.

وی افزود: با توجه به اینکه در بارندگی‌ها حوادث احتمالی بیشتر در شب رخ می‌دهد، بنابراین به همه دستگاه‌ها هشدار اعلام شده و از امشب تا فردا در بیدارباش هستند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه بارش باران رگباری و رعد و برق امروز و فردا در گیلان ادامه دارد، از این‌رو کلیه فرمانداران، بخشداران، دهیاران، تیم‌های امدادی و جمعیت هلال احمر با تجهیزات و امکانات لازم در سطح استان در آماده‌باش کامل هستند.

حق‌بین تصریح کرد: مطابق هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده، طی این مدت رگبار و رعدوبرق (بعضی مناطق شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد (پاره‌ای نواحی شدید)، مه‌آلودگی و در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان پیش‌بینی شده است، بنابراین به منظور جلوگیری وقوع حوادث و صدمات ناگواری انسانی، شهروندان و مسافران هشدارهای هواشناسی را جدی بگیرند و از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و برپا کردن چادر مسافرتی و اتراق در کنار رودخانه‌ها و کانال‌های آب خودداری کنند.

وی گفت: طی این مدت مدیریت ورودی و خروجی زمین‌های کشاورزی و شالیزارها و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی توسط کشاورزان، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان تاکید کرد: بر اساس پیش‌بینی هواشناسی، شرایط دریای خزر برای شنا طی پنجشنبه و جمعه در برخی نواحی استان موقتاً نامناسب و برای شنبه و یکشنبه غالباً نامناسب خواهد شد؛ از این رو شهروندان و مسافران طی این مدت از شنا کردن دریا جدا اجتناب کنند.

کد خبر 774920

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.