حمایت از نخبگان نیازمند، مهم‌ترین دغدغه کمیته امداد است

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های کمیته امداد توجه و رسیدگی به مشکلات نخبگان تحت حمایت است تا آن‌ها در شرایط بهتری به مدارج بالاتر علمی دست یابند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، علیرضا حسین‌نژاد در سفر به شهرستان گرمی اظهار کرد: در سطح استان اردبیل ۴۴۰ نخبه قرآنی، علمی، ورزشی و هنری شناسایی شده است.

وی با اشاره به اینکه دغدغه اصلی کمیته امداد رفع مشکلات نخبگان تحت حمایت است، افزود: دانش‌آموزان و دانشجویان نخبه و دارای استعداد برتر سرمایه‌های کمیته امداد هستند و در تلاش هستیم آینده درخشانی را برای آن‌ها رقم بزنیم.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در شهرستان گرمی ۲۷ نخبه از خدمات کمیته امداد بهره‌مند هستند، ادامه داد: نخبگان تحت حمایت که با محدودیت مشکلات بیشتری نسبت به سایر افراد جامعه روبه‌رو هستند، با توکل بر خدا و همت مضاعف می‌کوشند تا به فردی موفق در جامعه تبدیل شده و موجب افتخار خانواده و کشور شوند.

حسین‌نژاد گفت: در کنار حمایت‌های اجتماعی و توجه به معیشت خانواده‌ها لازم است تا قدم‌های مؤثری در راستای ارتقای سطح فکری و فرهنگی خانواده‌ها برداشته شود تا از معضلات اجتماعی به دور باشند.

وی بیان کرد: پرداخت مستمری، خدمات درمانی، اعطای تسهیلات اشتغال‌زایی و رفع مشکل مسکن مددجویان از جمله فعالیت‌های کمیته امداد است.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل با بیان اینکه در کنار این برنامه‌های مهم توجه ویژه‌ای نیز به مسائل فرهنگی خانوار تحت حمایت داریم، گفت: توانمندسازی فکری و فرهنگی خانوار تحت حمایت از دغدغه‌های حائز اهمیتی است که در این راستا برنامه‌های بسیاری به صورت فردی و گروهی برای جامعه هدف برگزار می‌شود.

حسین‌نژاد با اشاره به فعالیت‌های مرکز خدمات مشاوره‌ای راه زندگی کلینیک رز در استان اردبیل، بیان کرد: خانوار تحت حمایت و حتی سایر افراد نیازمند می‌توانند با مراجعه به این کلینیک از مشاوره‌های متخصصان بهره‌مند شوند.

مدیرکل کمیته امداد استان اردبیل گفت: در کنار ایجاد اشتغال و احداث مسکن که دو رویکرد مهم این نهاد است، ارائه خدمات فرهنگی نیز در دستور کار قرار دارد تا بخش مهمی از مشکلات مددجویان با ارائه راهکارهای مناسب برطرف شود.

کد خبر 774916

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.