هشدار جوی سطح زرد هواشناسی مازندران در دامنه‌ها و ارتفاعات کوهستانی

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران هشدار جوی سطح زرد هواشناسی در سطح استان به‌ویژه‌ در دامنه‌ها و ارتفاعات‌ کوهستانی خبر داد.

احمد اسدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مازندران با اشاره به وضعیت جوی این استان هشدار سطح زرد هواشناسی در سطح استان خبر داد و اظهار کرد: این شرایط ناپایداری‌های همرفتی و محلی در دامنه‌ها و ارتفاعات مازندران طی امروز و فردا پنجشنبه چهارم مردادماه پیش‌بینی شده است.

وی افزود: طی این دو روز شاهد نوع رگبار و رعدوبرق، باران‌های پراکند و وزش باد خواهیم بود.

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران با بیان اینکه احتمال صاعقه، ریزش سنگ و اختلال در تردد جاده‌ها و محورهای کوهستانی پیش‌بینی می‌شود، عنوان کرد: همچنین شاهد احتمال آبگرفتگی، جاری شدن روان آب و افزایش حجم آب رودخانه‌ها هستیم.

اسدی تاکید کرد: به مسافران توصیه می‌شود تا از اسکان و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع، احتیاط در فعالیت طبیعت‌گردی در ساعات بعدازظهر فردا خودداری کنند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین چوپانان از چرای دام در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و کوهنوردان از فعالیت‌های کوهنوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر پرهیز کنند.

معاون توسعه و پشتیبانی هواشناسی مازندران وضعیت دریای مازندران را از پنجشنبه تا جمعه پنجم مردادماه را وزش باد مطرح کرد و گفت: در این شرایط جوی خطر غرق شدن شناگران و قایق‌های سبک و تفریحی و احتمال اختلال در فعالیت‌های صیادی وجود دارد.

اسدی خاطرنشان کرد: به گردشگران و هموطنان توصیه می‌شود از شنا کردن بپرهیزند و از هرگونه فعالیت قایق‌های سبک تفریحی و گردشگری خودداری کرده و فعالیت صیادی هم انجام ندهند.

کد خبر 774890

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.