شوراها با تمام توان در مسیر رفع مشکلات مردم تلاش کنند

امام جمعه سنندج گفت: شوراها از بطن مردم هستند و باید با تمام توان در مسیر رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، ماموستا فایق رستمی، امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در جمع رؤسای شوراها اسلامی مراکز استان‌های کشور، اظهار کرد: مسئله مشورت و شورا به حدی مهم است که یک سوره از قرآن به نام شورا نام‌گذاری شده است و اسلام به اصل شور و مشورت در همه امور اجتماعی، فرهنگی، علمی، نظامی و اقتصادی تاکید دارد.

وی افزود: قرآن از شورا به عنوان یک اصل مهم دینی در کنار نماز و زکات یاد می‌کند و بر توجه به این مهم تاکید دارد.

امام جمعه سنندج خاطرنشان کرد: مشورت انسان را از فردمحوری دور می‌کند و زمینه تحقق و اجرای عدالت اجتماعی را فراهم می‌سازد.

ماموستا رستمی ادامه داد: جوامع پیشرفته به اصل مهم مشورت و شور معتقد هستند و پیامبر مکرم اسلام (ص) نیز همواره بر توجه به این اصل مهم تاکید دارد.

وی اضافه کرد: کسانی که مشورت را مؤلفه اصلی در حرکت و برنامه‌ریزی برای کارهای خود قرار می‌دهد در رسیدن به اهداف موفق خواهد بود.

امام جمعه سنندج خدمت به مردم و تلاش در راستای رفع مشکلات آنان را ضروری دانست و اضافه کرد: شوراها از بطن مردم هستند و باید با تمام توان در مسیر رفع مشکلات مردم تلاش کنند.

ماموستا رستمی گفت: تعامل هر چه بیشتر بین شوراها و نمایندگان مردم در مجلس و مسئولان دولتی زمینه را برای خدمت و پاسخگویی به مردم فراهم می‌سازد.

وی تاکید کرد: مطالبه‌گری از مسئولان از دیگر مؤلفه‌های مهمی است که باید مد نظر شوراهای اسلامی قرار گیرد.

امام جمعه سنندج با بیان اینکه سعادت بشر جز با ایثار و حرکت در مسیر خدمت به دیگران میسر نمی‌شود، افزود: شوراهای اسلامی باید در مسیر تحقق عدالت اجتماعی گام بردارند چون مشکلات اقتصادی امروز به مردم فشار آورده و باید از ظرفیت‌هایی که وجود دارد در راستای رفع مشکلات اقتصادی بهره‌گیری شود،

ماموستا رستمی تصریح کرد: ظرفیت‌های مختلفی در بخش گردشگری، معادن، کشاورزی و نیروهای انسانی توانمند در استان وجود دارد که باید در مسیر رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در استان استفاده شود.

وی عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهر و روستا به عنوان پارلمان محلی از متن و بطن مردم و توسط خود آنها انتخاب می‌شوند، از این رو باید با شناخت کامل مشکلات و ظرفیت‌ها مسیر پاسخگویی به مطالبات بحق مردم را هموار سازند و وعده‌های فراتر از اختیارات قانونی خود به مردم ندهند.

امام جمعه سنندج گفت: شوراهای اسلامی شهر باید با مطالعه درست قوانین وظایف و حدود اختیارات قانونی خود را بدانند و بر اساس آن به عنوان پل ارتباطی بین مردم و مسؤولان در مسیر تحقق اهداف و پاسخگویی به مطالبات جامعه گام بردارند.

کد خبر 774880

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.