نرخ بیکاری و تورم در چهارمحال و بختیاری کاهش پیدا کرد

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری گفت: در ابتدایی دولت سیزدهم نرخ تورم ۵۰.۲ درصد و نرخ بیکاری ۱۳.۴ درصد بود که هم اکنون وضعیت متفاوت است، نرخ تورم به ۳۶ درصد و نرخ بیکاری به عدد هشت رسیده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا در چهارمحال‌وبختیاری، حیدرضا منظری امروز _ چهارشنبه سوم مرداد_ در جلسه شورای اداری چهارمحال‌وبختیاری که با حضور رئیس قوه قضائیه برگزار شد، اظهار کرد: سعی کردیم مولفه عدالت اداری سرلوحه امور قرار گردهم و در همین راستا سند تحول راهبردی استان تدوین شد و همه ادارات موظف شدند که این سند را اجرایی کنند.

وی افزود: توزیع سنتی اعتبارات در استان به توزیع هوشمند تبدیل شده است و بر اساس شعار سال و ضرورت جهش تولید با مشارکت مردم ۴ کارگروه رونق‌بخشی در استان شکل گرفت. در جهت تحقق شعار سال همچنین برنامه عملیاتی تحقق آن تدوین شد و ظرفیت‌های استان در آن دیده شد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی چهارمحال‌وبختیاری ادامه داد: ۱۳.۵ همت در سفر اول ریاست جمهوری به استان تخصیص داده شد که ۸۰ درصد آن محقق شده است، در ابتدایی دولت سیزدهم نرخ تورم ۵۰.۲ درصد و نرخ بیکاری ۱۳.۴ درصد بود که هم اکنون وضعیت متفاوت است، نرخ تورم به ۳۶ درصد و نرخ بیکاری به عدد هشت رسیده است، به طوری که رتبه چهارم استان در بیکاری به رتبه پانزدهم رسیده است.

وی ادامه داد: قابلیت مهم چهارمحال‌وبختیاری منابع طبیعی آن است که این منابع طبیعی به خصوص آب آن به یک تنش تبدیل شده است، خشک سال استان را تهدید می‌کند و بیش از ۲۰۰ روستا با تانکر آبرسانی می‌شود، بحث آبخیز داری و حفظ این منبع باید برای این استان مدنظر قرار گیرد.

کد خبر 774860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.