اصفهان همچنان رکورددار آلودگی‌ هوا در کشور است/ شاخص کیفی ۲۰ شهر سالم و پاک ثبت شد

آلودگی هوا زمستان و تابستان نمی‌شناسد و در تمام سال چهره آسمان را کدر می‌کند، بنابراین آمار و میزان آلایندگی‌ها برای شهروندان مهم است تا بدانند هر روز شاخص کیفی شهرها در چه سطحی قرار دارد، از این‌رو امروز هوای شش شهر آلوده و ناسالم ثبت شده و ۲۰ شهر در وضعیت سالم و پاک است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، اگر نگاهی به امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ بیندازیم، می‌توانیم میزان و شدت آلودگی هوا که بر آسمان شهرهای مختلف گسترده شده است را به‌خوبی حس کنیم، از این‌رو خبرگزاری ایمنا به سنجش شاخص کیفی هوا در شهرهای مختلف پرداخته است.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، امروز سنجش کیفیت هوای هیچ‌کدام از شهرها همچون روز گذشته در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) قرار ندارد.

در همین راستا، سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه کلانشهر اصفهان با شاخص ۱۶۳، در وضعیت هوای ناسالم برای عموم (قرمز) قرار دارد، به طوری که روز گذشته شهرهای اصفهان و تهران در چنین موقعیتی ثبت شدند.

شایان ذکر است که سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌های کلانشهرهای تهران با شاخص ۱۴۲، سنندج با شاخص ۱۴۰، زاهدان با شاخص ۱۳۱، زنجان و کرج با شاخص ۱۰۲، بر مدار ناسالم (نارنجی) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای کرج و زاهدان در شرایط ناسالم (نارنجی) بودند.

بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور، امروز کلان‌شهرهای کلانشهرهای تبریز با شاخص ۶۸، شهرکرد با شاخص ۹۵، مشهد با شاخص ۷۶، بجنورد با شاخص ۷۴، اهواز با شاخص ۹۲، قم با شاخص ۷۱، کرمان با شاخص ۵۱، کرمانشاه با شاخص ۹۴، اراک با شاخص ۷۷، بندرعباس با شاخص ۵۸، همدان با شاخص ۸۱ و یزد با شاخص ۶۷، در وضعیت هوای سالم (زرد) قرار دارد.

لازم به یادآوری است که سنجش کیفیت هوا روز گذشته دوم مرداد در کلانشهرهای بوشهر، مشهد، بجنورد، اهواز، زنجان، شیراز، قم، سنندج، کرمان، کرمانشاه، اراک، بندرعباس، همدان و یزد در وضعیت هوای سالم (زرد) ثبت شده بودند.

به این ترتیب، دستگاه سنجش کیفیت هوا امروز در ایستگاه‌ها شهرهای ارومیه با شاخص ۳۲، ایلام با شاخص ۴۶، بوشهر با شاخص ۴۲ بیرجند با شاخص ۴۹، سمنان با شاخص ۵۰، شیراز با شاخص ۳۶، یاسوج با شاخص ۵۰ و رشت با شاخص ۴۷، در وضعیت پاک (سبز) قرار دارد، اما روز گذشته شهرهای تبریز، ارومیه، ایلام، سمنان، قزوین و رشت در وضعیت پاک (سبز) ثبت شدند.

لازم است بدانیم که امروز ایستگاه سنجش کیفیت هوا در کلانشهرهای اردبیل، قزوین، گرگان، خرم‌آباد و ساری، ثبت نشده است، در حالی که روز گذشته شهرهای اردبیل، شهرکرد، بیرجند، یاسوج، گرگان، خرم آباد و ساری بدون داده ثبت بودند.

در نهایت بر اساس داده‌های موجود سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست و مقایسه شاخص کیفی هوا، امروز هیچ‌کدام از شهرها در وضعیت بسیار خطرناک (قهوه‌ای) و بسیار ناسالم (بنفش) ثبت نشدند، اما یک شهر ناسالم (قرمز)، پنج شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۲ شهر سالم (زرد)، هشت شهر پاک (سبز)، پنج شهر بدون داده ثبت شدند، به طوری که روز گذشته دو شهر ناسالم (قرمز)، دو شهر ناسالم (نارنجی)، تعداد ۱۴ شهر سالم (زرد)، شش شهر پاک (سبز)، هفت شهر بدون داده ثبت شدند.

کد خبر 774835

برچسب‌ها