۸۷ درصد درآمد مصوب استان کردستان در سال جاری محقق شده است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان گفت: میزان تحقق درآمد مصوب استان در سال جاری تاکنون ۸۷ درصد بوده که در مقایسه با میانگین کشوری (۶۳ درصد) ۲۴ درصد بیشتر بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان، اکبر محمدی امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در پنجمین جلسه ستاد تجهیز درآمد استان کردستان که در سالن جلسات سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان برگزار شد، گزارشی از وضعیت وصول درآمدهای استان در پنج ماهه نخست سال ارائه و اظهار کرد: بر این اساس میزان تحقق درآمد مصوب استان ۸۷ درصد بوده که در مقایسه با میانگین کشوری (۶۳ درصد) ۲۴ درصد بیشتر بوده است.

وی با تأکید بر اهمیت تحقق درآمدهای استان، افزود: باید برنامه‌ریزی لازم برای تحقق درآمدها به صورت فرایندی منسجم و هدفمند تعریف و اجرا شود.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان کردستان با اشاره به ظرفیت‌های استان کردستان در حوزه معادن، خاطرنشان کرد: بستر لازم برای بهره‌مندی بیشتر استان از درآمدهای دولت از محل معادن از طریق افزایش سهم قانونی استان از این درآمدها باید ایجاد شود.

محمدی یکی از وظایف اصلی ستاد تجهیز درآمد استان را برنامه‌ریزی برای وصول درآمدهای استان دانست و تصریح کرد: همه دستگاه‌های اجرایی موظف هستند با این ستاد همکاری لازم را داشته باشند تا شاهد افزایش درآمدهای استان و به تبع آن، توسعه و آبادانی بیشتر کردستان باشیم.

وی با اشاره به لزوم تعریف فرایندی مدون در راستای تحقق درآمد تکلیفی استان کردستان در قانون بودجه سال جاری، تصریح کرد: یکی از وظایف اصلی ستاد تجهیز درآمد استان کردستان برنامه‌ریزی لازم جهت تحقق این درآمدها است که با توجه به اهمیت موضوع لازم است با جدیت پیگیری شود.

در این جلسه، سایر اعضای ستاد تجهیز درآمد استان نیز به ارائه گزارش و بیان نقطه نظرات خود پرداختند.

کد خبر 774834

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.