سهم بانوان در اهدای خون کمتر از ۵ درصد است

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران گفت: سهم بانوان در کشور اهدای خون کمتر از پنج درصد است در حالی که انتظار می رود این قشر در این زمینه سهم بیشتری داشته باشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مرکزی، مصطفی جمالی صبح امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در آئین افتتاح پایگاه انتقال خون خمین اظهار کرد: بانوان در کشورهای اروپایی مشارکت ۳۰ درصدی در اهدای خون دارند.

وی افزود: بانوان به دلیل اینکه در خانه و جامعه محور هستند نقش مؤثری در ترغیب اعضای خانواده برای اهدای خون دارند و از این نقش نیز نباید غافل شد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران خاطرنشان کرد: سهم بانوان در کشور اهدای خون کمتر از پنج درصد است در حالی که انتظار می‌رود این قشر در این زمینه سهم بیشتری داشته باشند.

جمالی ادامه داد: به دلیل ریشه‌های فرهنگی غلط و باورهای نادرست در کشور ما، اهدای خون از سوی بانوان از استقبال چندانی برخوردار نیست.

وی با تاکید بر اینکه آمار اهدای خون در کشور ۲۷ نفر در هر یک‌هزار نفر است، خاطرنشان کرد: این درصد باید افزایش یابد و لازم است با فرهنگ سازی از ظرفیت موجود در اختیار و تشکیل پویش‌های مردمی برای افزایش اهدای خون استفاده کرد.

مدیرعامل سازمان انتقال خون ایران افزود: همچنین میزان اهدا خون در بین جوانان کاهش یافته است.

جمالی تصریح کرد: انتظار می‌رود خمین در ترویج فرهنگ اهدای خون سرآمد کشور شود و جمعیت دارای شرایط اهدای خون در این شهرستان به ۶۰ در هر یک‌هزار نفر افزایش یابد.

۴۸ طرح سلامت‌محور در استان افتتاح شد

فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار مرکزی نیز اضافه کرد: ۴۸ طرح سلامت‌محور در سه سال گذشته در این استان افتتاح شده است.

وی با بیان اینکه با افتتاح این طرح‌ها ارتقای قابل توجهی در بخش سلامت در سرزمین آفتاب ایجاد شده است اظهار کرد: در این بخش با کمبود نیروی انسانی مواجه هستیم.

استاندار مرکزی عنوان کرد: در دوره یک‌هزار روزه دولت سیزدهم موفقیت‌های بسیاری در حوزه‌های مختلف از جمله اقتصادی و درمانی شکل گرفت که یکی از اقدامات بی سابقه دولت در تاریخ انقلاب اسلامی نرخ بیکاری ۴.۸ است.

مخلص‌الائمه با بیان اینکه خیرین سلامت در ساخت مراکز درمانی مشارکت دارند گفت: ساخت پایگاه انتقال خون سطح و مسیر خیرین سلامت را تغییر داده است.

وی ادامه داد: بیکاری جوانان یکی از معضلات شهرستان خمین بود اما با ظرفیت‌های صنعتی که در مدت سه سال گذشته در این شهرستان ایجاد شده، این شهرستان در آینده با مشکل کمبود نیروی کار مواجه خواهد شد.

استاندار مرکزی با بیان اینکه امروز ۲۴۰ میلیارد ریال ارزش فضای فیزیکی پایگاه انتقال خون خمین است گفت: انتظار می‌رود شاهد رکوردهای خوبی در اهدای خون پایگاه خمین باشیم.

کد خبر 774808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.