برگزاری آزمون استخدامی آتش‌نشانی اصفهان به‌زودی/سیستم مکانیزه نظافت شهر به‌روزرسانی می‌شود

شهردار اصفهان گفت: در آینده نزدیک آزمون استخدامی سازمان آتش‌نشانی اصفهان برگزار خواهد شد تا با جذب نیروی متخصص، ایستگاه آتش‌نشانی واقع در میدان حج نیز که برای افتتاح آن با مشکل کمبود نیرو مواجه بودیم، مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در برنامه رادیویی «بی‌واسطه با مردم» با اشاره به گرمای بی‌سابقه در شهر اصفهان اظهار کرد: مردم باید از طریق صرفه‌جویی کمک کنند تا نقطه اوج را پشت سر بگذاریم.

وی با اشاره به بازدید از ایستگاه عمان سامانی خط دو متروی اصفهان افزود: مراحل نازک‌کاری ایستگاه‌ها به‌خوبی انجام می‌شود و امیدواریم در اولین فرصت ممکن بتوانیم فاز دوم قطار شهری را به مردم تقدیم کنیم.

شهردار اصفهان تصریح کرد: به علت شرایط خاصی که در اصفهان داریم، طرح تحول تولید و مصرف انرژی در شهرداری پیش‌بینی شده است و درصدد هستیم که تا سال ۱۴۱۰ با استفاده از انرژی خورشیدی برقی تولید کنیم که تمام نیاز شهرداری از جمله روشنایی پارک‌ها و معابر از این طریق تأمین شود.

قاسم‌زاده گفت: امروز جشن تحقق تولید ۱۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی با تأمین ۲.۴ مگاوات انرژی پاک برگزار شد و طبق برنامه تا پایان سال جاری به ۲۰ درصد خواهیم رسید.

سوال شهروندان و پاسخ مسئولان

بخش دیگر این برنامه به پرسش شهروندان و پاسخ مدیران شهری اختصاص یافت.

اجازه تجاری خطی نباید در خیابان‌های جدیدالاحداث شهر داده شود

راه حل اساسی مشکل ترافیک در کلان‌شهرها توسعه حمل‌ونقل عمومی است

شهروند: در چند سال اخیر حدود ۲۰ درصد به تعداد خودروهای شهر اضافه شده است، اما اگر به پارکینگ‌های شهر و معابر شهر اضافه نشود، هیچ اقدامی برای شهر انجام نشده است، علاوه بر اینکه به معابر شهری اضافه نمی‌شود، در بسیاری از معابر شاهد بلوک‌گذاری هستیم که موجب افزایش ترافیک می‌شود.

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: شهرداری در زنجیره مطالعات طرح جامع حلقه آخری است که باید اسناد بالادستی را مبنا قرار دهد و بر اساس طرح پروانه صادر کند؛ در طرح تفصیلی طول و عرض معابر و تراکم آن مشخص است و نسبت به شهرهای دیگر در دوره‌های مختلف سعی شده است این موارد رعایت شود.

با انجام این اقدامات شهر اصفهان هنوز بلندمرتبه‌سازی غیرقابل کنترلی که سیمای شهر را بهم ریخته باشد، ندارد.

طرح جدید جامع شهر اصفهان کلید خورده و گروه مشاوران مطالعات را انجام می‌دهند؛ خروجی مطالعات به ما می‌گوید که آیا شهری طولی اضافه شود یا ارتفاع و به‌طور قطع ارتفاع مرکز شهر اضافه نخواهد شد؛ حاشیه رودخانه و محیط‌های طبیعی نیز به همین ترتیب است و مطالعات جامع تعیین می‌کند که آینده و توسعه شهر اصفهان به چه سمتی خواهد رفت.

بنابراین اضافه‌کردن معابر به‌ازای افزایش خودرو در شهرها برای کاهش ترافیک توجیه منطقی ندارد، چراکه راه حل اساسی این مشکل توسعه حمل‌ونقل عمومی است و اینکه مردم خودرو شخصی بیرون نیاورند، اما هنوز حمل‌ونقل عمومی ما آماده نیست که امیدوارم به نقطه‌ای برسیم تا بتوانیم به مردم بگوییم سفرهای درون‌شهری خود را با خودرو انجام ندهند، راه‌حل اساسی همین است و ایجاد معبر خسارت به باز می‌آورد.

اقدامی که باید در اصفهان انجام شود، این است که در خیابان‌های جدیدالاحداث نباید اجازه تجاری خطی داده شود، زیرا این اقدام دوباره پارک حاشیه‌ای و ایجاد ترافیک به همراه دارد.

روند در سه سال گذشته رو به بهبود بوده است، هنگام ورود من به شهرداری تعداد اتوبوس‌های فعال در خطوط اتوبوسرانی این کلان‌شهر ۵۵۰ دستگاه بود، در ایام کرونا نیز به علت رعایت احتیاط‌ها مردم سوار اتوبوس نمی‌شدند و مدیریت وقت احساس نیاز به ارتقای ناوگان نمی‌کرد، اما در حال حاضر حدود ۹۰۰ اتوبوس در مدار سرویس‌دهی به شهروندان است.

استاندارد شهر اصفهان برای کاهش سرفاصله به پنج دقیقه، حدود ۱۲۰۰ اتوبوس است که در حال حاضر حدود ۲۰۰ اتوبوس از ۳۰۰ اتوبوس مورد نیاز خریداری شده است، اما شرکت طرف قرارداد به تعهدات خود در تحویل اتوبوس‌ها عمل نکرده است که امیدوارم با انجام پیگیری‌ها به این تعداد برسیم تا بتوانیم به مردم بگوییم اتوبوس به اندازه کافی وجود دارد.

به‌رغم تمام فشارها، تمرکز بر خط دو متروی این کلان‌شهر وجود دارد و به‌طور جد اقدامات در حال انجام است؛ اگر خطوط مترو و ناوگان اتوبوس کامل شود، می‌توانیم مردم را دعوت به استفاده از حمل‌ونقل عمومی کنیم.

سیدمرتضی حسام نژاد، معاون شهرسازی و معماری شهردار اصفهان: طرح جامع تفصیلی تراکم را چیزی تحت عنوان «نفر در هکتار» در نظر می‌گیرد و بر آن اساس بارگذاری را پیش‌بینی و میزان تراکم و ارتفاع در شهر مشخص می‌شود.

شهر اصفهان به میزان زیادی به برنامه‌ها وفادار بوده و از ساخت‌وسازهای خلاف و مازاد بر پروانه دور است؛ در قالب این تراکم خدماتی از جمله پارکینگ و معابر پیش‌بینی می‌شود، برنامه وجود دارد و طبق افق ۲۰ ساله معابر احداث می‌شود و در حال حاضر روان‌سازی و نرم‌افزاری و افزایش کارایی انجام می‌شود.

حسین حق شناس، معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهردار اصفهان: افزایش معابر برای تسهیل رفت‌وآمد خودروها راه حل معضل ترافیک نیست و رویکرد اصلی توسعه حمل‌ونقل همگانی و مدیریت تقاضای خودروی شهری است که در این دوره شهری با تکمیل و احداث خطوط یک و دو مترو، بی‌آرتی و استانداردهای اتوبوس در حال انجام است و بهبود خدمات همگانی پیگیری می‌شود.

سیستم حمل‌ونقل تابع تصمیم‌گیری سیستم شهرسازی است؛ اگر مطالعات جامع به نتیجه توسعه افقی برسد، ما باید متناسب با آن توسعه حمل‌ونقل عمومی را پیگیری کنیم.

۱۱ جاروی رفت‌وروب با مکانیزم جدید در سطح شهر فعال است

شهروند: شهرداری ماشین‌های جارو را قرار داده است و شب‌ها جارو انجام می‌شود، اما این جاروها هم باید آب‌پاشی کند، هم فیلتر هوا داشته باشد که این موضوع وجود ندارد و خاک و آشغال‌ها در فضا پخش می‌شود.

علی‌قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: در خریدهای جدید برای ارتقای سیستم مکانیزه جاروی شهر، این سیستم از دور خارج شد و ماشین‌های جدید همچون جاروبرقی عمل می‌کند و مخزن جمع‌آوری خاک دارد و به‌طور تدریجی جایگزین می‌شود.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان: موردی که شهروند اعلام کرد جاروهای بزرگ است که از حدود ۱۵ سال پیش ۳۳ جارو از این مدل در شهرداری وجود دارد.

طی دو سال گذشته ۱۱ ماشین جارو اصلاح و به فناوری جدید ارتقا داده شده است؛ مکانیزم ۲۲ جاروی دیگر نیز آماده است و مناقصه آن سال گذشته انجام شده است و منتظر شاسی‌ها هستیم، طبق برنامه پیش‌بینی شده است تا آبان از ۲۲ دستگاه رونمایی شود، همچنین شش دستگاه برای بزرگراه‌ها از یک شرکت ایتالیایی خریداری شده است.

سم‌پاشی برای معدوم‌سازی سوسک‌ها و موش‌ها طبق برنامه و سالانه انجام می‌شود

شهروند: برای موش‌هایی که در جوی و مادی‌ها وجود دارد، چه تدبیری اندیشیده می‌شود؟

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: این موضوع گویای تنوع و تعدد وظایف شهرداری از احداث قطار شهری تا مبارزه با موجودات موذی است؛ هر ساله برای دفع سوسک‌های فاضلاب و موش‌ها سم‌پاشی به‌طور منظم انجام می‌شود.

سگ‌های ولگرد عقیم‌سازی و رها می‌شوند، اما سوسک‌ها و موش‌ها باید معدوم‌سازی شوند، اقدامی که در تمام شهرها صورت می‌گیرد.

مهدی بقایی، معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار اصفهان: وجود حیوانات موذی در بعضی ایام سال شدت می‌گیرد، البته طعمه‌گذاری برای موش‌ها در دو هفته گذشته با شدت بیشتری انجام شده است، اما گویا تعداد آن‌ها بیش از حد معمول است و امیدواریم بتوانیم با این مشکل مقابله کنیم.

موش‌ها حیوانات باهوشی هستند، بنابراین باید چندین روز طعمه‌گذاری انجام می‌شود تا بتوانیم با آن‌ها مقابله کنیم که این یک بحث کارشناسی است و می‌توان روش‌هایی برای مشارکت مردم را بررسی کرد.

در دو هفته گذشته تماس‌های زیادی برای گرفتن موش‌ها در خانه‌ها با سامانه ۱۳۷ برقرار شده است.

برگزاری آزمون استخدامی آتش‌نشانی اصفهان به‌زودی/سیستم مکانیزه نظافت شهر به‌روزرسانی می‌شود

برگزاری آزمون استخدامی آتش‌نشانی در شهریور

شهروند: ساکن خیابان مادی شاه‌پسند و میدان حج در منطقه ۷ هستم؛ مدت زیادی است که یک ایستگاه آتش‌نشانی در این منطقه احداث شده، اما بهره‌برداری نشده است. با توجه به معضلاتی که این منطقه با آن مواجه است، این اقدام چه زمانی انجام می‌شود؟

علی قاسم‌زاده، شهردار اصفهان: به اقتضای توسعه شهر باید ایستگاه‌های آتش‌نشانی توسعه پیدا کند؛ ایستگاه آتش‌نشانی واقع در میدان حج از لحاظ فیزیکی آماده است، اما با مشکل تأمین منابع انسانی مواجه بودیم، از این‌رو پیگیری‌ها برای جذب نیرو انجام شده است و در آینده نزدیک آزمون استخدامی برگزار می‌شود تا با جذب نیروی متخصص این ایستگاه افتتاح شود.

وجود یک ایستگاه آتش‌نشانی به مردم احساس ایمنی می‌دهد و نگرانی‌ها را برطرف می‌کند، امیدوارم از طریق همین رسانه بتوانیم این خبر خوب را به مردم بدهیم.

مهدی سلطان‌آقایی، مدیر منطقه ۷ شهرداری اصفهان: چند ماهی است که عملیات عمرانی این ایستگاه تمام شده و آماده بهره‌برداری است و خریداری تجهیزاتی که وظیفه منطقه بوده، انجام شده است.

موارد بسیار جزئی باقی‌مانده است تا تحویل سازمان آتش‌نشانی شود؛ این ایستگاه از لحاظ تجهیزات، وسعت و شرایط فیزیکی یکی از ایستگاه‌های خوب شهر است و ما آماده واگذاری هستیم.

محمدمهدی مقدس‌زاده، مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان: با توجه به عدالت مکانی که مد نظر سازمان آتش‌نشانی اصفهان بوده و نیازسنجی که در این منطقه انجام شده است، ایستگاه تأسیس و ساخته شده، اما کسری شدید نیرو داریم و در حال دریافت مجوز برای برگزاری آزمون هستیم.

ایستگاه میدان حج را هنوز از منطقه ۷ تحویل نگرفتیم، اما مکاتباتی در این راستا انجام شده است که امیدواریم به‌زودی بتوانیم ایستگاه را تحویل بگیریم.

با توجه به دستور شهردار اصفهان و مکاتبات انجام شده با جهاد دانشگاهی، امیدواریم آزمون در شهریور برگزار شود و بتوانیم کمبود نیرو را جبران کنیم.

تکمیل خیابان اطشاران تا دهه فجر

شهروند: ورودی شهرک میلاد چند سال است که مشکل دارد، پیگیری زیادی انجام دادیم، اما توجهی به این منطقه نمی‌شود، این مشکل در برنامه نهم اسفند سال گذشته مطرح شده بود.

محمد صیرفی‌نژاد، مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در آن زمان بیان کرده بود: «سال‌های سال پیگیری تفکیک کوره آجرپزی نقش جهان انجام شده است، مصوبه کمیسیون ماده ۵ در آبان ابلاغ شد و مراحل توافق با مالک در جریان است؛ در حال پیگیری احداث خیابان هستیم و بودجه آن در بودجه سال ۱۴۰۳ با مبلغ خوبی پیش‌بینی شده است. تلاش می‌کنیم سال آینده تعریض و احداث باقی‌مانده ورودی خیابان اطشاران انجام شود، البته طرح عمرانی خیابان ارائه شده و آماده مناقصه است و در فصل اول سال ۱۴۰۳ به مناقصه گذاشته می‌شود.»

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان در پیگیری مجدد: همان‌طور که سال گذشته قول داده شد، اقدامات در حال انجام است و با توجه به ابلاغ بودجه سال جاری مراحل قانونی انتخاب پیمانکار و جابه‌جایی تأسیسات با هماهنگی سایر ارگان‌های خدماتی انجام شده است.

از اواسط تیر سال جاری پیمانکار انتخاب و در حال حاضر خاک‌برداری انجام شده است؛ انعقاد قرارداد شش ماهه برای احداث خیابان اطشاران انجام شده است و امیدواریم با توجه به انعقاد قراردادی که در تیر با پیمانکار داشتیم، بتوانیم تا دهه فجر این خیابان را به‌طور کامل در اختیار شهروندان قرار دهیم.

کد خبر 774793

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.