هشدار نارنجی برای تشدید فعالیت سامانه ناپایدار در گیلان

مدیرکل هواشناسی گیلان از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی برای تشدید فعالیت ناپایدار از اواخر وقت امروز (چهارشنبه) تا فردا (پنج شنبه) در استان خبر داد و گفت: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

محمد دادرس در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در گیلان، اظهار کرد: نقشه‌های هواشناسی نشان‌دهنده تشدید فعالیت سامانه ناپایدار به‌ویژه در ارتفاعات و دامنه‌ها از اواخر وقت امروز چهارشنبه تا فردا پنج شنبه در استان گیلان است.

وی افزود: مطابق هشدار سطح نارنجی هواشناسی صادر شده، طی این مدت رگبار و رعدوبرق (بعضی مناطق شدید، موقتی خیلی شدید)، وزش باد (پاره‌ای نواحی شدید)، مه‌آلودگی و در نقاط مستعد بارش تگرگ در استان پیش‌بینی می‌شود.

مدیرکل هواشناسی گیلان با بیان اینکه طی این مدت کاهش دما چهار تا هشت درجه سلسیوس در استان پیش بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: آب‌گرفتگی و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و مسیل‌ها و جاری شدن سیلاب و طغیان رودخانه‌ها، لغزندگی سطح جاده‌ها و کاهش دید افقی، اختلال در حمل‌ونقل جاده‌ای، لغزش و رانش، ریزش سنگ، خسارت به صنعت کشاورزی و سازه‌ها و برخورد صاعقه از اثرات فعالیت این سامانه پیش‌بینی شده است.

دادرس اضافه کرد: شهروندان و گردشگران طی این مدت از توقف، استقرار و برپایی چادر مسافرتی در حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق مرتفع خودداری کنند.

وی ادامه داد: به‌منظور جلوگیری از وقوع حوادث و صدمات ناگوار انسانی، شهروندان و مسافران طی این مدت از کوهنوردی در مناطق کوهستانی و عشایر از جابه‌جایی و کوچ و تردد در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع و چرای دام اجتناب کنند.

مدیرکل هواشناسی گیلان تصریح کرد: طی این مدت تمهیدات لازم در بخش‌های کشاورزی ازجمله مرغداری‌ها، گلخانه‌داران، باغداران و مزرعه‌داران، مدیریت ورودی و خروجی زمین‌های کشاورزی و شالیزارها و تمهیدات لازم در بخش‌های مختلف کشاورزی، احتیاط در ترددهای جاده‌ای به سبب لغزندگی و کاهش دید، محکم کردن سازه‌های موقت، تبلیغاتی و پوشش گلخانه‌ها و هنگام وقوع رعدوبرق پناه گرفتن در مکان‌های امن و سرپوشیده ضروری است.


دادرس گفت: فردا پنج شنبه، شرایط دریای خزر برای ورود خروج کشتی به بندر گاهی با احتیاط مناسب و برای شنبه و یکشنبه هفته آینده گاهی نامناسب خواهد شد.

وی با بیان اینکه طی پنج شنبه و جمعه شرایط برای عملیات‌های لایروبی و یدک کشی با احتیاط مناسب و برای شنبه و یکشنبه هفته آینده غالباً نامناسب است، تاکید کرد: شرایط برای شنا طی پنج شنبه و جمعه در برخی نواحی موقتاً نامناسب و برای شنبه و یکشنبه غالباً نامناسب خواهد شد.

مدیرکل هواشناسی گیلان اضافه کرد: شهروندان و مسافران به هشدارهای هواشناسی توجه کنند و کشاورزان نیز تمهیدات لازم را در بخش مختلف کشاورزی مدنظر داشته باشند.

کد خبر 774791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.