۲ المان جدید در شهر زنجان نصب می‌شود

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان گفت:با هدف حفظ مواریث تاریخی؛ ۲ نماد جدید شامل (ورکچی) در بازار زنجان و پهلوان حیدریان (یاشیل عباس) در میدان پهلوان حیدریان نصب می‌شود.

مجید دوستی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: به همین دلیل نقش المان‌های شهری در ارتقای حس تعلق و دلبستگی به مکان حائز اهمیت است و باید معیارهای زیبایی و چشم نوازی، خاطره انگیزی، انتقال معانی و مفاهیم تاریخی، فرهنگی و هویتی را نیز در طراحی المان‌ها مد نظر داشت.

وی تصریح کرد: در سه ماه نخست سال جاری با هدف ارتقا و بهبود سیمای بصری شهر اقدامات متعددی در زمینه اجرای نقاشی‌های دیواری و رنگ آمیزی‌ها، آذین بندی‌های پارچه‌ای و نوری به مناسبت‌های مختلف، شناسایی اغتشاشات بصری در سطح شهر و حذف زوائد، تبلیغات و دیوارنویسی‌های غیر مجاز و غیره صورت گرفته است.

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان افزود: امروزه کیفیت و جذابیت فضاهای عمومی شهر یکی از مهمترین سنجه‌های توسعه یافتگی تلقی می‌شود که در افزایش نشاط و پویایی اجتماعی تأثر مستقیم دارد.

دوستی تصریح کرد: با توجه به اینکه یکی از مهمترین جاذبه‌های فضای شهری ارائه آثار هنری مانند اجرای نقاشی‌های دیواری و رنگ آمیزی‌های متنوع، نصب المان‌ها و مجسمه‌ها در سطح شهر است به همین منظور اقدامات در زمینه بهبود سیما و منظر شهری نیز تداوم خواهد یافت.

وی افزود: طبق برنامه‌ریزی ۲ نماد جدید شامل "ورکچی" در بازار زنجان و پهلوان حیدریان "یاشیل عباس" هم در میدان پهلوان حیدریان نصب خواهد شد.

رئیس سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری زنجان ادامه داد: هدف از نصب نماد ورکچی نشان دادن کسب و کار کهن و اصیل و فرهنگ تاریخی شهر زنجان است و نماد پهلوان حیدریان نیز در راستای ارج نهادن به مفاخر شهری زنجان نصب می‌شود.

وی با اشاره به اینکه نصب این ۲ نماد نهایی شده است و به زودی در مکان‌های تعیین شده انجام می‌شود، اضافه کرد: نماد ۱۵ خرداد شهر زنجان واقع در چهارراه پایین نیز تکمیل خواهد شد.

کد خبر 774750

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۱۲ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۵
    0 0
    اینها چه ترفندی درشهر داره اجرا میشه مردم رو مسخره کردید دیگ حلیم