مرتکبین جرائمی که امنیت اجتماعی را تهدید می‌کنند، مورد عفو قرار نمی‌گیرند

رئیس قوه قضائیه گفت: مرتکبان جرائم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفوها قرار نمی‌گیرند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری حجت الاسلام و المسلمین غلامحسین محسنی اژه‌ای، امروز _ چهارشنبه سوم مرداد_ در بازدید از زندان شهرکرد، و خطاب به مددجویان رندان شهرکرد، اظهار کرد: شما جوان هستید، باید با متولیان آموزشی زندان، نهایت همکاری را کنید تا فرآیند بازاجتماعی شدن شما تسهیل و تسریع شود؛ باید تمام همت خود را مصرف کنید که با کسب یک مهارت و حرفه در زندان به آغوش جامعه بازگردید و خانواده خود را سربلند کنید؛ باید بدانید این‌که شما الان در زندان هستید، برای والدین و خانواده‌تان بسیار سخت می‌گذرد.

وی افزود: وقتی از زندان آزاد شدید باید با خود عهد ببندید که دیگر هیچگاه مرتکب جرمی نشوید؛ چرا که در صورت تکرار جرم از ناحیه شما، اعمال ارفاقات قانونی، سخت و گاهی ناممکن خواهد بود.

رئیس قوه قضائیه ضمن اشاره به سیاست‌های قوه قضائیه در راستای حبس‌زدایی و فراهم کردن شرایط عفو و آزادی زندانیان واجد شرایط، تاکید کرد: مرتکبان جرایم خشن و سرقت که امنیت فیزیکی و روانی مردم و شهروندان را تهدید می‌کنند، در فهرست عفوها قرار نمی‌گیرند و تأسیسات ارفاقی شامل آن‌ها نمی‌شود.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه‌ای تصریح کرد: در صورت بهره‌مندی از تأسیسات ارفاقی و آزادی، به گونه‌ای رفتارهای اجتماعی و زندگی خود را به پیش ببرید که دیگر تحت هیچ شرایطی گذر شما به زندان و بازداشتگاه نیفتد.

رئیس قوه قضائیه در ادامه بازدید خود و خطاب به زندانیان بند مالی زندان مرکزی شهرکرد، گفت: یکی از دلایل افزایش بدهی زندانیان مالی، مسئله محاسبه تأخیر تأدیه است؛ در این رابطه دستور صادر کرده‌ایم که نحوه محاسبه تأخیر تأدیه بدهی در همه دادگستری‌ها به صورت یکسان و سالیانه باشد نه ماهیانه؛ همچنین در خصوص دریافت «خسارت مرکب» نیز تمهیداتی برای اصلاح قانون اندیشیده‌ایم.

محسنی اژه‌ای خطاب به یکی از زندانیان محکومِ مهریه اظهار کرد: من و بسیاری از اشخاص دیگری که اینجا هستند نیز قادر به پرداخت ماهیانه یک سکه نیستیم، در هنگام هر عقد و توافق و معامله‌ای، به وسع و تمکن مالی و ظرفیت‌های خود باید نگاه کرد و نباید زیر بار تعهداتی که از توان‌مان خارج است برویم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، قاضی‌القضات در جریان سرکشی امروز خود از زندان مرکزی شهرکرد، از بندهای مختلف این زندان بازدید به عمل آورد و با مددجویان به گفتگو پرداخت.

کد خبر 774734

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.