آزمون تجربی IPhO2024 در سطح استانداردهای جهانی برگزار شد

رئیس کمیته اجرای آزمون پنجاه‌وچهارمین المپیاد جهانی فیزیک گفت: آزمون تجربی این دوره از المپیاد روز گذشته برگزار شد و تمام سعی ما برای پیاده‌سازی بالاترین استانداردهای جهانی برای برگزاری این آزمون بین‌المللی بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از دبیرخانه پنجاه‌وچهارمین المپیاد جهانی فیزیک، حامد بخشیان، رئیس کمیته اجرای آزمون این دوره از المپیاد در ارتباط با طراحی سوالات آزمون تجربی اظهار کرد: طراحی آزمون پس از تصویب قطعی میزبانی ایران با همکاری اساتید، دانشجویان و فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌های صنعتی اصفهان، صنعتی شریف، قم و تهران در سال گذشته شروع شد.

وی افزود: سطح علمی سوالات به بهترین شکل بوده و بسیار استاندارد طراحی شد.

رئیس کمیته اجرای آزمون با اشاره به تأیید و تصویب سوالات توسط سرپرستان و ناظران تیم‌های شرکت‌کننده در جلسه تصویب عنوان کرد: جلسه بین‌المللی تصویب سوالات آزمون تجربی یک روز قبل از برگزاری آزمون برگزار شد و در این جلسه چالش جدی وجود نداشته و تمام کشورهای حاضر از سطح سوالات راضی بوده‌اند.

وی درباره تمهیدات صورت‌گرفته برای آزمون تجربی ادامه داد: قطعات آزمایشگاهی مورد نیاز در این آزمون با بهترین دقت آماده و تست شده و تمام سعی ما بر این بوده که استانداردهای جهانی را برای برگزاری یک آزمون در سطح بین‌الملل رعایت کنیم.

بخشیان تصریح کرد: آزمون تجربی شامل دو آزمایش و دو سوال بوده است که براساس قوانین المپیاد فیزیک، شرکت‌کنندگان باید به‌صورت فردی به سوالات پاسخ داده و نمرات نیز به‌صورت فردی محاسبه خواهد شد.

وی در ارتباط با نحوه سنجش شرکت‌کنندگان اضافه کرد: نمره کل هر شرکت‌کننده براساس جمع نمرات دو آزمون تجربی و تئوری محاسبه می‌شود که آزمون تجربی ۲۰ نمره و تئوری ۳۰ نمره دارد.

گفتنی است، جلسه بررسی و تصویب سوالات آزمون تئوری امروز _چهارشنبه، سوم مرداد_ در دانشگاه صنعتی اصفهان برگزار شده و این آزمون روز پنج‌شنبه، چهارم مرداد برگزار می‌شود.

کد خبر 774732

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.