دولت پزشکیان برای احیای دریاچه ارومیه برنامه‌ریزی جدی داشته باشد

نماینده مردم کلیبر، هوراند و خداآفرین در مجلس شورای اسلامی دولت مسعود پزشکیان را یک فرصت تاریخی برای مردم ایران دانست و گفت: دولت پزشکیان باید برای احیای دریاچه ارومیه با انتقال آب از خلیج‌فارس برنامه‌ریزی جدی داشته باشد و حقابه استان از سد قیز قلعه‌سی و سد عمارت را محقق کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان شرقی، بهنام رضوانی صبح امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: رئیس‌جمهور منتخب تمام تلاش خود را برای معرفی کابینه‌ای قوی، متخصص، توانمند و البته انقلابی به کار بسته است، امیدوارم احزاب و گروه‌های سیاسی از سهم‌خواهی از دکتر پزشکیان خودداری کنند.

وی افزود: امیدوارم در دولت دکتر پزشکیان، مس آذربایجان بالاخره مستقل شود، طرح‌های تغلیظ آن توسعه پیدا کند و کارخانه ذوب و تولید کاتد مس در خود مس سونگون راه‌اندازی و ایجاد شود.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس انتقال آب ارس به تبریز و شهرهای حومه استان را از دیگر خواست‌های مهم مردم استان عنوان و خاطرنشان کرد: دولت پزشکیان باید برای احیای دریاچه ارومیه با انتقال آب از خلیج‌فارس برنامه‌ریزی جدی داشته باشد و حقابه استان از سد قیز قلعه سی و سد عمارت را محقق کند.

رضوانی استقرار صنایع بزرگ و مادر از جمله خط تولید سایپا و تمام محصولات ایران خودرو در استان را از دیگر خواسته‌های مردم از دولت جدید دانست و گفت: معادن طلا و مس جدید که در این استان شناسایی و اکتشاف شده، نیازمند سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی است.

کد خبر 774726

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.