ارائه یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش در فنی و حرفه‌ای ایلام

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام از ارائه آموزش‌های مهارتی به میزان یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت در رشته‌های مختلف و در مراکز دولتی و خصوصی فنی و حرفه‌ای استان ایلام خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از ایلام، حمیدرضا رئیسی صبح امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: جامعه هدف حوزه فنی و حرفه‌ای بسیار متنوع بوده و شامل بیش از ۱۹ گروه از جمله فارغ‌التحصیلان دانشگاه‌ها، معتادان بهبود یافته و جویای کار و زندانیان است.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون، یک میلیون و ۵۰۰ هزار نفر ساعت آموزش‌های مهارتی رشته‌های مختلف در قالب ۳۷۰۰ نفر در مراکز دولتی و خصوصی این استان ارائه شده است.

مدیرکل فنی و حرفه‌ای استان ایلام تصریح کرد: آموزش ۵۰۰ نفر برای جذب و فعالیت در پروژه‌های نفت و گاز استان در دستور کار این اداره کل قرار دارد و در حوزه نفت تاکنون ۳۰۰ نفر آموزش‌های لازم را کسب کرده است و ۲۰۰ نفر در حال آموزش هستند.

رئیسی ادامه داد: بر اساس تفاهم‌نامه سه جانبه استانداری ایلام، وزارت نفت و آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، اولویت به‌کارگیری نیرو در پروژه‌های نفت و گاز استان با افراد آموزش دیده فنی و حرفه‌ای در این دوره‌ها است.

وی عناوین کسب شده در مسابقات ملی مهارت در بخش‌های جوانان و نوجوانان را شامل ۲ مدال طلا، یک مدال نقره، ۲ برنز و چهار دیپلم افتخار در سال گذشته دانست و گفت: همزمان با هفته ملی مهارت، کارگاه‌های مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای شهرستان‌های چوار، هلیلان، مرکز مهارت‌آموزی پادگان شهید فرجیان‌زاده و سه مرکز TMC در دانشگاه‌های پیام نور استان افتتاح خواهد شد.

کد خبر 774717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.