افزایش ۱۱ درصدی حوادث در سمنان نسبت به مشابه سال گذشته

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان از اطفای ۵۳ مورد حریق و انجام ۱۲۶ مورد نجات از حادثه در تیر ماه امسال خبر داد که نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش ۱۱ درصدی همراه بوده است.

رضا خادمیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در سمنان اظهار کرد: طی ماه گذشته از ۲۷۵۵ تماسی که با سامانه ۱۲۵ ستاد فرماندهی گرفته شد، ۴۳۶ مورد اعزام آتش نشان مستقر در ۶ ایستگاه به مدت ۷۱ ساعت و ۵۱ دقیقه عملیات صورت گرفت و با استفاده از تجهیزات، تعداد ۱۹۳ اعزام دستگاه خودروی عملیاتی به ۵۳ مورد حریق و ۱۲۶ مورد حادثه رسیدگی کردند.

وی افزود: در حوادث ماهی که گذشت، ۴۲ نفر مصدوم و ۱۳۸ نفر نجات یافتند و متأسفانه ۱ فوتی در حادثه‌های این ماه رقم خورد.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان خاطرنشان کرد: در بین ۶ ایستگاه عملیاتی، بیشترین مأموریت در ایستگاه شماره یک با ۷۷ مورد حریق و حوادث و ایستگاه شماره دو با ۳۳ مورد حریق و حوادث صورت گرفته است.

خادمیان تصریح کرد: در حوزه ایمنی و پیشگیری تعداد ۲۳ مورد بررسی، صدور جواز و تاییدیه ایمنی صادر شده است.

وی ادامه داد: صدور ۷ مورد گواهی جهت علت حریق و حوادث و تعداد ۳۸ مورد بازدید ایمنی از اماکن تصرفات سطح شهر و ارائه خدمات مشاوره‌ای از دیگر اقدامات صورت گرفته است.

رئیس سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان گفت: در حوزه آموزش و تربیت بدنی، برگزاری دوره آموزش ایمنی و آتش نشانی ویژه شرکت‌ها، مدارس، ادارات، و داوطلبین به مدت ۳۰ نفر ساعت و ۲۰۳۰ نفر ساعت دوره آموزش ضمن خدمت ویژه پرسنل طی یک ماه گذشته صورت گرفت.

کد خبر 774715

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.