کاهش نرخ بیکاری استان سمنان در بهار ۱۴۰۳

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان گفت: نرخ بیکاری استان سمنان در بهار سال جاری در مقایسه با نرخ بیکاری بهار سال گذشته ۱.۱ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سمنان و به نقل از روابط‌عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، علی نورانی اظهار کرد: در گزارش مرکز آمار ایران از وضعیت اشتغال و بیکاری کشور در بهار ۱۴۰۳، استان سمنان نرخ بیکاری ۵.۶ درصد در بهار را به خود اختصاص داد که نشان‌دهنده کاهش نرخ بیکاری ۱.۱ درصدی در مقایسه با بهار سال گذشته (۶.۷ درصد) است.

وی افزود: نرخ مشارکت اقتصادی استان سمنان در بهار سال جاری معادل ۳۹ درصد بوده که در مقایسه با بهار ۱۴۰۲ (۳۷.۷) به میزان ۱.۳ درصد افزایش داشته است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان سمنان، نرخ بیکاری و در مقابل آن افزایش نرخ مشارکت را نشان از پویایی و بهبود وضعیت اشتغال و بازار کار استان دانست و گفت: افزایش فرصت‌های شغلی بازار کار، نشان‌دهنده تأثیر مثبت سیاست‌ها و برنامه‌های اجرایی دولت در حوزه اشتغال است.

نورانی تصریح کرد: در گزارش اشتغال ایجادشده دستگاه‌های اجرایی و ثبت در سامانه رصد اشتغال، استان سمنان در ۴ ماهه نخست سال جاری موفق به ایجاد ۴ هزار و ۹۳۳ شغل شده است.

وی ادامه داد: ۲۹ درصد اشتغال ایجادشده برای فارغ التحصیلان دانشگاهی و ۴۴ درصد اشتغال ایجادی در مناطق روستایی است.

کد خبر 774702

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهیار IR ۱۲:۴۴ - ۱۴۰۳/۰۵/۰۳
    0 0
    نیروی کار در سمنان موجود نیست