تأمین ۱۰ درصد برق مصرفی شهرداری اصفهان از انرژی خورشید، نوآوری است

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تأمین ۱۰ درصد برق مصرفی شهرداری از انرژی خورشیدی در نوع خود نوآوری محسوب می‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا فرزانه کلاهدوزان امروز _چهارشنبه سوم مرداد_ در سی‌وپنجمین برنامه «به احترام مردم اصفهان» با محوریت تحقق تولید ۱۰ درصد از برق مصرفی شهرداری اصفهان از طریق انرژی خورشیدی اظهار کرد: خوشحالم در جمعی هستم که محیط زیست و آیندگان برای آن‌ها مهم است.

وی افزود: این آئین یک نوآوری محسوب می‌شود، در این راستا شهرداری اصفهان حرکتی را آغاز و برای آن هدف گذاری کرده است و در جایی ایستاده است که همه منافع را در این اقدام می‌بیند و در زمینه فرهنگ‌سازی و گفتمان این موضوع برای مردم حرکت می‌کند.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این حرکت در شورای اسلامی شهر آغاز شد و با همکاری مدیریت شهر تحقق یافت که تأمین ۱۰ درصد برق مصرفی شهرداری از انرژی خورشیدی در نوع خود نوآوری محسوب می‌شود.

کلاهدوزان گفت: سال‌ها انسان‌ها از انرژی سوخت فسیلی استفاده کرده‌اند، اما هم‌اکنون منابع محدود شده است و به فقر انرژی مبتلا شده‌ایم.

وی با بیان اینکه دنیا به سمت استفاده از انرژی‌های جدید از جمله انرژی خورشیدی حرکت کرده است گفت: انرژی خورشیدی بر زیست بوم شهر و کشور ما منطبق می‌باشد و قابل استفاده و حتی به تحقق رسیده است.

رئیس کمیسیون خانواده، بانوان و جوانان شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه باید از چالش استحصال سوخت فسیلی که آسیب‌زا است و تولید کربن و گاز گلخانه به عنوان پیامد ثانویه عبور کنیم و به نقطه‌ای برای استفاده از تکنولوژی‌های جدید برسیم افزود: باید به فکر آیندگان باشیم و هر قدمی که می‌توانیم در این راستا برداریم.

کلاهدوزان با اشاره به اینکه در دیدار تولیدکنندگان و فعالان این حوزه بیان شد که ۹۰ درصد تجهیزات انرژی خورشیدی در کشور و اصفهان تولید می‌شود گفت: آن‌ها یادآور شدند که فقط، قطعه فتو ولتائیک که قطعه اصلی است، در کشور تولید نمی‌شود، در این راستا این تولید کنندگان درخواست داشتند شهرداری و یا دیگر سرمایه گذاران با توجه به ظرفیت‌های علمی موجود در اصفهان، آن‌ها را برای تولید این قطعه اصلی همراهی و حمایت کنند.

کد خبر 774691

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.