هشدار زرد هواشناسی برای البرز، هوا گرم‌تر می‌شود

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز گفت: افزایش دما، ماندگاری هوای گرم و در پاره‌ای از نقاط وزش باد و گردوغبار برای آسمان البرز پیش‌بینی می‌شود.

مهدی مهرور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در البرز اظهار کرد: تحلیل آخرین الگوهای پیش‌یابی حاکی از تقویت پر ارتفاع گرم عربستان (گنبد گرمایی) و کشیده شدن آن به مرکز و نیمه شمالی کشور که مطابق با آن طی هفت روز آینده، شاهد روند افزایش بیشینه دما و نیز تداوم و ماندگاری آن در نیمه جنوبی استان به‌ویژه کرج، فردیس، نظرآباد و اشتهارد خواهیم بود که با توجه به رخدادهای فراتر از نرمال منطقه (۳۸ تا ۴۲ درجه سانتی‌گراد) تعریف موج گرمایی است.

وی افزود: طی این مدت افزایش سطحی موجب کاهش کیفیت هوا به‌ویژه هنگام ظهر و عصر در مناطق شهری و ساعات اوج ترافیک خواهد شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری البرز با بیان اینکه طی این مدت در ارتفاعات استان بارش پراکنده پیش‌بینی می‌شود، خاطرنشان کرد: اثر مخاطره این سامانه رخداد موج گرمایی، افزایش مصرف نهاده‌های انرژی، کاهش موقت کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های سست و موقت کاهش موقت کیفیت هوا، آسیب به سازه‌های سست و موقت و شکسته شدن درختان است.

مهرور تاکید کرد: صرفه‌جویی در مصرف نهاده‌های انرژی رعایت نکات ایمنی و کاهش فعالیت‌های روزانه به‌ویژه برای سالمندان و کودکان، خودداری از ورزش‌های دست جمعی احتیاط در عبورومرور و پارک نکردن خودرو در کنار ساختمان‌های نیمه‌کاره، درختان کهن‌سال و تابلوهای تبلیغاتی ضروری است.

کد خبر 774688

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.