۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۰:۱۱
هوای ۸ شهر تهران آلوده شد

هوای دو شهر استان تهران بر مدار قرمز قرار گرفت و هوای شش شهر در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از تهران، بر اساس داده‌های شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، درحالی‌که طی ۲۴ ساعت کیفیت هوا با شاخص ۱۱۹ در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت، اکنون با شاخص ۱۰۰ در وضعیت زرد و قابل‌قبول و در مرز آلودگی قرار گرفت.

در این شرایط ایستگاه پایش کیفی هوای منطقه ۱۵ تهران در وضعیت قرمز و آلوده، ۶ نقطه در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس و ۲ ایستگاه در وضعیت سبز و پاک قرار دارند.

همچنین کیفیت هوای لواسان و رباط‌کریم در وضعیت قرمز و شهریار، بهارستان، قرچک، پاکدشت، پردیس و باقرشهر در وضعیت نارنجی و ناسالم برای گروه‌های حساس قرار دارد.

در وضعیت ناسالم، میزان AQI در بین ۱۵۱ و ۲۰۰ قرار می‌گیرد. در این شرایط هر فردی ممکن است اثرات بهداشتی را تجربه کند. اعضای گروه‌های حساس بیش از سایرین اثرات جدی را بر سلامت خود تجربه می‌کنند.

تهران از ابتدای امسال ۵ روز هوای پاک، ۹۵ روز هوای ناسالم برای گروه‌های حساس، ۲۵ روز هوای ناسالم و یک روز هوای بسیار ناسالم را تجربه کرده است.

شاخص کیفیت هوا یا شاخص آلودگی هوا یا نمایه آلودگی هوا با نام اختصاری AQI، عددی است که توسط سازمان‌های دولتی برای سنجش آلودگی هوای یک منطقه و پیش‌بینی آینده آن به کار می‌رود. با افزایش عدد این شاخص، احتمال در خطر قرار گرفتن سلامت عمومی بالاتر می‌رود.

در بسیاری از کشورها، برای تعیین شاخص آلودگی، میزان ازون تروپوسفری، ذرات معلق، گوگرد دی‌اکسید، کربن منوکسید و نیتروژن دی‌اکسید را می‌سنجند و شاخص کیفیت هوا را بر اساس آن محاسبه می‌کنند.

کد خبر 774679

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.