تمهیدات استان کرمان برای اعزام زائران به مراسم پیاده‌روی اربعین

ستاد استانی اربعین حسینی در کرمان به منظور هماهنگی و برنامه‌ریزی برای اعزام زائران به همایش پیاده‌روی اربعین و بررسی آخرین وضعیت آمادگی استان برای ارائه خدمات به زوار، تشکیل جلسه داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کرمان، محمدمهدی فداکار در ستاد اربعین حسینی با تأکید بر لزوم حمایت فرمانداران سراسر استان از موکب‌داران برای حضور در مراسم پیاده روی اربعین، اظهار کرد: باید تلاش کرد شرایط حضور زوار در مراسم اربعین تسهیل شود.

وی با بیان اینکه تمامی موکب‌داران استان کرمان برای حضور در کشور عراق بایستی با ستاد اربعین هماهنگی‌های لازم را انجام دهند، افزود: ضروری است تمهیدات لازم برای ارائه خدمات به زائران با توجه به گرمای هوا اندیشیده شود و موکب‌ها با رعایت استانداردهای لازم در داخل و خارج از مرز به بهترین نحو پذیرای زائران باشند.

استاندار کرمان از مردم خواست برای شرکت در مراسم پیاده‌روی اربعین هر چه سریع‌تر اقدام کنند و سفر خود را به روزهای نزدیک به اربعین موکول نکنند و تصریح کرد: بیشترین حمل و نقل به سمت مرز عراق به صورت جاده‌ای و با اتوبوس انجام می‌شود، لذا ضرورت دارد از حداکثر ظرفیت برای خدمت‌رسانی در این زمینه استفاده شود.

وی با بیان اینکه موکب ماهان زیر نظر ستاد استان در حال فعالیت است و شهر ماهان به صورت جداگانه مواکبی دارد که در حال فعالیت هستند، ادامه داد: برای اعزام زائران پاکستانی که به استان کرمان وارد می‌شوند، تمهیداتی در نظر گرفته شده است تا در موکب ماهان مورد استقبال قرار گیرند و در ترمینال حضور پیدا نکنند.

ثبت‌نام ۵ هزار مرد و ۳ هزار زن از کرمان برای پیاده‌روی اربعین

محمدعلی ایرانمنش مدیرکل حج و زیارت استان کرمان نیز در این جلسه با بیان اینکه هشت هزار و ۵۲۳ نفر در استان کرمان برای پیاده‌روی اربعین در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: از این تعداد پنج هزار و ۱۰۹ نفر مرد و سه هزار و ۴۱۴ نفر زن هستند.

وی با اشاره به اینکه در استان کرمان ۱۸۹ نفر سفر خود را به صورت هوایی به سمت عراق و کربلا انجام می‌دهند، افزود: از میان ثبت نام کنندگان، چهار هزار و ۴۰۰ نفر با وسیله شخصی و سه هزار و ۵۰۰ نفر با اتوبوس و سایرین هم با قطار به کربلا مشرف می‌شوند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمان با بیان اینکه بیشترین استقبال زائران استان کرمان برای سفر به کربلا از طریق مرز شلمچه بوده است، تصریح کرد: شش هزار نفر از زائران اربعین استان کرمان از مرز شلمچه و بقیه هم از سایر مرزها ازجمله خسروی و مهران به عراق می‌روند.

پیگیری برای افزایش ۵ پرواز در هفته ویژه اربعین حسینی

علی جزینی‌زاده مدیرکل فرودگاه‌های استان کرمان هم از تلاش برای افزایش پروازها از فرودگاه کرمان خبر داد و افزود: هواپیمایی ماهان قول اولیه برای افزایش پروازها را داده است و امیدواریم بتوانیم مانند سال گذشته هر هفته پنج پرواز خروجی و ورودی برای اربعین حسینی داشته باشیم.

وی هزینه بلیت رفت و برگشت هواپیما را ۱۰ میلیون تومان اعلام و خاطرنشان کرد: فروش بلیت پروازهای اربعین به‌صورت چارتری در فاصله زمانی ۲۶ مرداد تا دوم شهریور ممنوع است.

در این جلسه، حجت‌الاسلام حسین سازندگی مسؤول دفتر نمایندگی بعثه مقام معظم رهبری در حج و زیارت استان کرمان نیز با اشاره به شعار اربعین با عنوان «کربلا طریق‌الاقصی»، گفت: رویکرد کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان کرمان این است که هر زائر کرمانی با مراجعه به سایت شهیدستان می‌تواند یکی از شهدا را انتخاب و به نیابت از او به زیارت اربعین برود.

وی از برپایی همایش فرهنگ مقاومت در روزهای سوم و چهارم مهر به میزبانی کرمان با مهمانانی از ۵۰ کشور خبر داد و گفت: همایش موکب‌داران حسینی را در استان برگزار خواهیم کرد و برای فضاسازی موکب‌ها و اهدای هدایای فرهنگی به کودکان شرکت کننده در مراسم پیاده‌روی اربعین نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم.

کد خبر 774628

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.