اجرای ۱۳۱ کیلومتر میکروداکت گذاری در شهر اردبیل

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل از اجرای ۱۳۱ کیلومتر میکروداکت گذاری در شهر اردبیل و اتصال بیش صد هزار نفر از روستائیان استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از اردبیل، شهریار سرداری با اشاره به پیشرفت خوب پروژه فیبرنوری منازل و کسب و کارها در شهر اردبیل اظهار کرد: تا کنون ۹۰ کیلومتر حفاری، ۱۳۱ کیلومتر میکروداکت گذاری، ۵۸ کیلومتر بتن‌ریزی و تعداد ۱۲۵ دستگاه FAT نصب شده است و با روند رو به رشدی که این پروژه دارد، امیدواریم شرکت مجری طرح، به‌موقع پروژه را به اتمام برساند تا شهروندان بتوانند از سرعت بسیار بالای اینترنت استفاده کنند.

وی از اتصال بیش از ۱۰۰ هزار نفر از روستاییان استان اردبیل به شبکه ملی اطلاعات خبر داد و افزود: از محل اجرای طرح توسعه خدمات عمومی اجباری روستایی(uso)، تاکنون تعداد ۷۸ سایت ارتباطی جدید احداث و تعداد ۷۳ سایت ارتباطی توسط اپراتورهای همراه اول و ایرانسل ارتقا و به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اردبیل با بیان اینکه این سایت‌ها با اعتباری بالغ بر ۴,۰۰۰ میلیارد ریال راه‌اندازی شده است، گفت: با بهره برداری از این سایت‌ها بیش از ۳۰۰ روستای بالای ۲۰ و زیر ۲۰ خانوار استان با پوشش جمعیتی بیش از صد هزار نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند.

سرداری بیان کرد: در جهت توسعه ارتباطات در شهرک‌های جدیدالاحداث مقرر شد که اپراتورهای همراه اول مطالعات و بررسی‌های لازم را جهت احداث سایت تلفن همراه در شهرک سردار شهید حاج قاسم سلیمانی را انجام و در اسرع وقت نسبت به اجرایی کردن آن اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اپراتورهای مجری طرح uso نسبت به تکمیل نواقصات سایت‌های راه‌اندازی شده سریعاً اقدام کنند، افزود: یکی از مشکلات و درخواست‌های شهروندان اردبیلی رفع تداخلات فرکانسی در این شهر است که هماهنگی‌های لازم جهت رفع این مشکل با اداره‌کل تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی منطقه آذر انجام شده است که امیدواریم بزودی با انجام اقدامات فنی این مسئله حل و فصل شود.

کد خبر 774554

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.